Varför fungerar inte golvvärmen i sovrummen.Har fyra slingor.Fungerar i vardagsrum o kök ( de två till vänster med ställdon inkopplade).Har tagit av ställdonen för sovrumsslingorna( ventilerna till höger)."Piggarna" på ventilerna går att trycka ner o de fjädrar sedan upp igen.Har öppnat de vita skruvarna högst upp till höger o då rinner det ut lite vatten (luftningsventiler?) Vad är nästa steg i undersökningen? Kan det vara fel på ventiler under ställdonen även om de rör sig upp o ned? Ska jag kontakta ett proffs?/Lennart
 
  • Rörledningar, ventiler och etiketter i ett värme- eller vattensystem. Nedsmutsad och använd. Teknisk utrustning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Krilleman
Du verkar bo i lägenhet.

Det normala är ju att föreningen står för värmen.

Kolla med fastighetsskötaren vad denne säger.
 
R roth1 skrev:
Varför fungerar inte golvvärmen i sovrummen.Har fyra slingor.Fungerar i vardagsrum o kök ( de två till vänster med ställdon inkopplade).Har tagit av ställdonen för sovrumsslingorna( ventilerna till höger)."Piggarna" på ventilerna går att trycka ner o de fjädrar sedan upp igen.Har öppnat de vita skruvarna högst upp till höger o då rinner det ut lite vatten (luftningsventiler?) Vad är nästa steg i undersökningen? Kan det vara fel på ventiler under ställdonen även om de rör sig upp o ned? Ska jag kontakta ett proffs?/Lennart
Jag bor i en bostadsrätt med endast 15 lägenheter.Någon fastighetsskötare finns således inte Jag o ordföranden i föreningen (vi är lekmän) har den senate veckan trixat med detta o prövat oss fram. Innan vi kallar in wtt proffs tänkte jag först kolla i detta foeum om någon har ett förslag på lösning.
 
Sätet i ventilen kan kärva, prova md att kanacka på röret under ventilen , det ska ruska om ordentligt, ingen garanti me kan gå. Annars kan det vara luft i slingorna. Stäng alla andra, kan du få till ett högre tryck med att gasa på cirkpumpen, kan luften gå ur, om det finns
 
Har nu knackat.Cirkulationspumpen gissar jag sitter vid pannan Denna används väl av alla i huset . Utan kunskap om systemet vågar jag mig nog inte på att röra denna.Har testat att stänga av värmen till alla slingor utom det ena sovrummet.Vet inte om detta kommer att ha någon effekt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.