Jag kan tyvärr inte hjälpa dig. Men jag har sett att det finns en grupp på Facebook som heter, "Vi som älskar klippo" alternativt "...gamla klippo". Där kan du få hjälp.
 
A AG A skrev:
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig. Men jag har sett att det finns en grupp på Facebook som heter, "Vi som älskar klippo" alternativt "...gamla klippo". Där kan du få hjälp.
Tack!🙏🏽
 
M Maggilinus skrev:
Jag vet inte hur fjädrar och övrigt ska placeras.
Du måste skriva vilken Klippo och årsmodell, alternativt klippa in en bild på klipparen.
Vi är många som har Klippo med manualer.
Har en en gammal 2003 Comet S som nu pensioneras/skrotas.
 
Klippo PRO 19 - räcker det? Är novis och tänkte att det var intressant att kolla hur det såg ut. Det slutar kanske med nytt reglage 700kr.
 
  • Närbild av reglage på en gräsklippare av märket Klippo PRO 19 med en röd kabel och en svart komponent på en gul ram.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är inte det handreglaget på bilden?
Drivfunktionen sitter vid motor.
Är du novis kan det bli knepigt, sådan där brukar man ganska lätt kunna se hur de ska monteras ihop.
Är något trasigt är det troligt att du får köpa nytt reglage.
 
Jag har åtgärdat drivrem enligt tutorial Anders förråd, men reglaget har jag inte hittat ngt på, därav frågan. Bra att du påpekar felaktig beteckning. Har sett samma frågeställning tidigare, men ingen har kunnat hjälpa. Maskinen går alldeles utmärkt i övrigt, det finns mao ett handjagaralternativ.
 
Handtag som gått sönder har jag fått köpa som hel reservdel, inkl. vajer men då en Stiga Turbo -88.
Klippon som nu skrotas hade annat handtag för drivning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.