Hej,

Jag har problem med vårt golvvärmesystem och skulle behöva lite råd hur jag kan lösa det. Jag har läst igenom andra trådar om golvvärme här på forumet och provat de lösningarna men hittills har vi gått bet

I huset har vi vattenburen golvvärme från Roth och systemet installerades när huset byggdes 2007. I två av rummen har vi ingen effekt av golvvärmen.

Hittills har vi:
- Provat att byta termostater i rummen där det är kallt
- Skruvat av ställdonen (rödmarkerade ringar i bilden) men rummen/returnröret är fortfarande kallt

Inget av det har fungerat och vad hade ni rekommenderat som nästa steg i felsökningen som kan lösa detta? Jag lägger med lite fler bilder på manometer och flödesmätare (den på bilden tillhör ett av rummen som är kallt) om det kan hjälpa till med felsökningen och alla goda råd uppskattas.

Tack på förhand.
 
  • Värmesystemets fördelningsblock med etiketter, rör, ventiler och manometer på väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tryckmätare monterad på rör, indikerar tryck i bar och pascal, vanlig i industriella eller VVS-installationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenmätare med rörmokarverktyg, etiketter, mässingsrör och ventiler mot fiberplattbakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.