kristofer12345
Har borrat med rätt 120 mm borr till rätt gummipackning men får inte det tätt mellan gummi och brunn? vad gör jag för fel? se bilder. tacksam för hjälp!
 
  • Röda rörledningar över markgolv, svart rörföring nederst, otydlig miljö, antydan till underjordisk installation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rörledningar under mark, verktyg, grävarbete, byggplats inomhus, renovering eller VVS-installation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
U
Ser ju ut som manschetten är för kort? Går den igenom båda väggarna på brunnen?
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
U Utsliten och utdömd skrev:
Ser ju ut som manschetten är för kort? Går den igenom båda väggarna på brunnen?
ja nej det gör den ju inte, kanske är det som är problemet..vet ej hur tjock brunnen är, men har du förslag på modell på gummit?
 
kristofer12345
är det så? ja ingen aning vad jag ska använda, gar en tjock brunn iaf..
 
kristofer12345
ser bättre ut ja! får bara borra hålet lite större..
 
kristofer12345
ingen här på sidan som jobbar med detta som vet exakt och hur man ska göra och vilka dimensioner etc..:=) ska man använda något klister etc, har sett detta på vissa brunnar..runt rör etc
 
U
Ibeco har en variant som är 90mm också.
Tätningsmassa ska inte behövas men det kan ju lösa problemet, är det bara dagvatten/dränering?
Tanken är ju inte att det ska va massa vatten ovanför genomföringen i brunnen, det ska ju rinna/pumpas ut och tar lättaste vägen genom det lägst belägna röret. Huvudsaken är att det inte ska läcka in massa skit runt genomföringen så att smeta på massa går ju ifall att man gjort ett orundt hål etc. Men oavsett behövs då en manschett som når igenom både inner och ytter så du har nått att täta mot.
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
ja precis! okej ibeco alltså, hittar du länk så vore det något, jag ska också kolla, men ja det gäller här det lägst belägna röret!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.