Mitt hallgolv verkar flyta hit och dit. Ett "klickgolv" nu med "höga berg och djupa dalar" när man går på det. Det har blivit en 2 mm ås. Svart pulver kommer upp också. Vad har hänt med golvet?
 
Anita1953 Anita1953 skrev:
Mitt hallgolv verkar flyta hit och dit. Ett "klickgolv" nu med "höga berg och djupa dalar" när man går på det. Det har blivit en 2 mm ås. Svart pulver kommer upp också. Vad har hänt med golvet?
Är där tillräckligt med luft runt om kanterna så att golvet kan röra sig fritt??
 
Ja.
 
Kan det ha utsatts för väta?
 
En snickare/inspektör (fr försäkringsbolaget var här och tittade och "förstod ingenting" (?). Nu vill försäkringsbolaget riva golvet för att titta OM DET ÄR en skada eller inte. Riva upp kan jag ju göra själv...
 
Alfredo Alfredo skrev:
Kan det ha utsatts för väta?
Kanske före min tid...
 
Anita1953 Anita1953 skrev:
Kanske före min tid...
Varför kan inte en erfaren SNICKARE ha en teori om varför golvet långsamt höjer sig (som en ås) och resten "bildar luftbubblor" som man går på.
 
är det en lägenhet eller villa ?
är det en lite äldre lägenhet kan det ev vara flytande golv som ligger på sand
 
Som frågas angående LGH eller Villa, vad finns under golvet, vet du det. ? . Betong /trä eller vad.
 
BirgitS
Kan du ta bort en tröskel för att se hur det ser ut undertill?
 
T tergo skrev:
är det en lägenhet eller villa ?
är det en lite äldre lägenhet kan det ev vara flytande golv som ligger på sand
VILLA
Torpargrund
 
J jonaserik skrev:
Som frågas angående LGH eller Villa, vad finns under golvet, vet du det. ? . Betong /trä eller vad.
Antagligen spån. Det svarta pulvret som nu tryckts upp är nog nån papp el lump. Gissar spånskiva. Har golvvärme, gissar vatten. Ska jag SJÄLV bryta upp golvet?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Kan du ta bort en tröskel för att se hur det ser ut undertill?
Finns inga trösklar.
 
BirgitS
Menar du att golvet finns över hela entréplanet utan några skarvar?

Anita1953 Anita1953 skrev:
Ska jag SJÄLV bryta upp golvet?
Om försäkringsbolaget tycker att det går bra så kan du väl göra det.
 
Du kanske ska vara glad att försäkringsbolaget vill ta det. Du kan ju reda ut de ekonomiska aspekterna före de tar i det. Återställande åldersavdrag och självrisk osv.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.