Varför ser innerväggarna jag målat i HALLEN ut som skräp (helt randigt liksom)? SE BILD

Jag vill (försöka) lära mig vad jag gör fel.Jag har en gissning, men vill gärna höra vad de målarkunniga säger.

KÖKET, Målare#1, Roller Medium: 2 st strykningar med samma färg = FINT
HALLEN, Målare#2, Roller Fin: 2 st strykningar med samma färg = RANDIGT (BILDER)

#Bilder tagna flera dagar efter målning, dvs färgen har torkat helt.
#Samma väggmaterial överallt=betong.
#Alla väggar var vitmålade tidigare
#Inga väggar har målartvättats, men det borde inte kunna ge ett randigt resultat tycker jag. KÖK blev ju fint ändå.
#Om fel roller använts borde väl hela HALLEN blivit ful, inte randigt ful?
# Har målat med roller uppåt/nedåt. Ej målat i olika riktningar.

/ Mr NoPicasso
 
  • Målad innervägg i en hall där ränder syns tydligt i färgen, med radiator längs väggen och eluttag nära golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nymålad innervägg i en hall som visar ett ojämnt och randigt resultat. Betongvägg med vita ränder, papper på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Sista bilden visar att det har varit för lite färg på rollern, svårt att se på första bilden men det ser ut som att det varit lite ojämnt med färg där med.
 
  • Gilla
Stefan N och 1 till
  • Laddar…
R
Alldeles för lite färg man ska inte trycka ur färgen ur rollern utan det ska vara flödigt sedan är det klent med färg att stryka två gånger våra målare grundar + 2st färdigstryk..
 
Tack för era svar. Uppskattas👍

Var som jag misstänkte: för lite färg.

-I och med att väggarna redan är vitmålade, men behöver fräschas upp, så trodde jag det borde räcka med 2 strykningar ny vit färg.

-Ska öka färgmängden och se om det blir bättre resultat....lär det nog bli🙂

För mig är typ 80% av arbetstiden förberedelser/maskering/skruva bort eluttag och ca 20% är själva målningen.
Är man nybörjare som jag så får man lära sig av sina misstag😁
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.