Vi har vattenburen uppvärmning i våra element. Alla är i skrivande stund riktigt heta, förutom ett på ovanvåningen, det blir inte ens ljummet. Övriga element på ovanvåningen (och resten av huset) funkar perfekt. Jag provade att lufta det, men det kommer ingen luft, bara vatten. Vad kan vara fel? Termostaten är borttagen så det ska vara full kräm på elementet!
Tacksam för svar.
 
Hej!
Hur står det till med stiftet?
Jag menar stiftet som termostaten påverkar. Kanske har det fastnat? Fjädrar det ut när du trycker in det? Det är ganska trögt och man kan få kämpa lite.
Du får kolla i andra trådar för det har skrivits mkt om detta på olika ställen.
 
Hej !

Jag har haft samma problem och fick igång värmen idag!

Om din elementkonstruktion ser ut som min så är det en pinne som går in i en hylsa. Denna hylsa går att skruva bort! Det kan komma några droppar vatten men det är ingen fara.

Den "grejen" som pinnen trycker på hade fastnat så jag pillade lite försiktigt på den i sidled och försökte pilla den lite utåt. Den kom ut en liten bit och vattnet började strömma in i elementet.

OBS vid pillandet kom det lite varmt vatten ut ur "grejen" som var varmt och smutsigt så några meter papper var bra att ha.

Lycka till :)
 
Eller ta tag med en tång och dra ut det lite, inte för våldsamt bara.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.