2 217 läst · 30 svar
2k läst
30 svar
Varför är tjänstevikten på min bil högre än för andra med samma konfiguration?
Hobbyelektriker
· Stockholm
· 546 inlägg
Hobbyelektriker
· Stockholm
· 546 inlägg
Hobbyelektriker
· Stockholm
· 546 inlägg
Det har eftermonterats en dragkrok på mitt exemplar. Det har kanske har triggat något?
Om det är en någorlunda modern bil med helbilsgodkännande inom EU och dragkroken monterades efter 1 september 2013 så ska inte dragkroksmontering 'trigga' något (Under förutsättning att bilen är godkänd med dragkrok och man använder en typgodkänd dragkrok).
https://www.transportstyrelsen.se/s...-for-vagfordon/Dragkrok-pa-EU-typgodkand-bil/
https://www.transportstyrelsen.se/s...-for-vagfordon/Dragkrok-pa-EU-typgodkand-bil/
Vikter på bilar idag är uträknade/uppskattade och blir lite hipp som happ.
Tyskarna var ett tag väldigt dåliga på att räkna, det kunde skilja 2-300 kg mot verkligheten.
Om en bil av nån anledning registreringsbesiktas få den riktiga vikten i papperna.
Förr behövde man besikta inredning i skåpet, vet inte om det görs idag ??
Tyskarna var ett tag väldigt dåliga på att räkna, det kunde skilja 2-300 kg mot verkligheten.
Om en bil av nån anledning registreringsbesiktas få den riktiga vikten i papperna.
Förr behövde man besikta inredning i skåpet, vet inte om det görs idag ??
Hobbyelektriker
· Stockholm
· 546 inlägg
Fyrhjulsdriven? Blir lite tyngre då!
Hobbyelektriker
· Stockholm
· 546 inlägg
Hobbyelektriker
· Stockholm
· 546 inlägg
Hobbyelektriker
· Stockholm
· 546 inlägg