Hej!

Ni som byggt Ugglan, hur har ni möblerat i vardagsrummet?
Tycker att rummet är lite svårt att möblera om man vill ha platt-tv´n stå i rummet. Jag gillar inte lösningen som LB-hus har på sin hemsida med tv´n rakt fram och två soffor parallellt.

Någon som har blider på någon annan möblering?

// Linn
 
Nej men däremot har jag en tanke, istället för att ha ett halvt v.rum och ett halvt inglasat uterum så välj ett helt v.rum! Uterum kan du ju bygga sén ändån. Bara en tanke.
Trevligt hus annars verkar det vara, funktionabelt och genomtänkt utom just den biten med v-rummet dvs.
 
Det går inte att välja ett "helt vardagsrum" genom LB-hus då Ugglan är budgetserie med begränsade ändringar.
 
Jag hittar ingenstans på deras hemsida att Ugglan är en budgetserie, är du säker på det?
Svårt att möblera på ett trevligt sätt nu om man inte vill ha soffor mitt på golvet.
Ett alternativ är att ha en mot den fönsterlösa väggen men det tycker jag är dumt för man tappar kontakten med trädgården.
Om det går att göra om något skulle man kanske kunna placera de fönster som är på den väggen som inte vetter mot uterummet på den fönsterlösa väggen. Då blir det väldigt lättmöblerat och trevligt. Kanske kan man ha något liggande fönster högre upp kvar på denna vägg för ljusinsläpp.
 
Ugglan är en budgetserie, om än med en helt OK standard. Möjliheterna att ändra i huset som det levereras av LB-hus är begränsad, MEN man kan låta entreprenörerna göra en del ändringar. Vi har lagt till ett stort glasparti i vardagsrumet och en balkongdörr i sovrummet. Vi har byggt en ugglan 135 som ser helt annorlunda ut.

För ugglan 159 finns möjligheten att förlänga vardagsrummet, vill minnas att det inte var så dyrt, då kanske det blir mer lättmöblerat. "Uterummet" är inte inglasat, och det är inte heller någon platta där. Om det går att bygga in det på något enkelt sätt får du nog kolla med en LB-hussäljare, det knepiga är väl att ta bort den gamla ytterväggen en bit in i huset, vilket jag tolkade det som att du ville göra.

/fredrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.