Hej!

Är det någon som har haft problem med Varbergshus?

Vi ska bygga efter egen ritning. Fixar dom en totalentreprenad utan en massa problem?

//P
 
När vi pratade med dom förra hösten så erbjöd dom inte totalentrepenad alls.
 
Hur var upplägget då? Gissar att du fick fixa allt t o m. färdig platta själv, många lösvirkesföretag verkar ha det som standard.

Vi har fått offert på att de ska vara totalansvariga för allt från schakt till färdigt hus. När du byggde med dem fungerade deras åtagande bra?
 
Vi kom aldrig så långt att vi byggde med dem utan vi valde en annan leverantör som hade totalentrepenad, det kändes trygggare på första bygget.

Markarbetet kunde man inte gå genom dem iaf, däremot är jag osäker på om de åtog sig plattan eller inte.
 
Till en början hade vi inga problem med Varbergs Hus, vi hade egen ritning som vi bygger efter och det var inga problem med det.
Det enda som inte ingick i totalentrepenaden var markarbete, men de lämnade ett antal olika förslag på företag som de brukar jobba med. Vi valde ett av dessa och hade inga problem alls, de blev färdiga innan ett par dagar innan nästa gäng skulle dit (plattan).
Allt annat ingår i vårat köp hos dem.

MEN nu till vårat problem, våran entrepenörsamordnare (ingen nämnd ingen glömd), har väldigt svårt att driva på våra snickare som inte vet vad dem klarar. Dessa har tagit på sig ett hus eller två för mycket, vilket Varbergs Hus är medvetna om.
Hittills har vårat hus sått otätat (teglet är inte på, alla fönser och dörrar är inte monterade, panelen är inte helt uppsatt, samt att det inte är tättat runt de fönster som är uppsatta) i snart 4 veckor.
Dessutom har det regnat in så att isoleringen som ligger och väntar, har blivit blöt. De reglar och paneler som ligger ute (på jorden och INTE på den grusade uppställningsplatsen), har fått svartmögel. Vi har dessutom på eget bevåg tagit av de dåligt överlagda breseningarn för att få träet att torka.

Allt detta är påbekat för vår entrepenadsamordnare, och allt vi får är att snickarn snart skall komma. Men jag har börjat tappa tron på att något skall hända.
 
Vi har också haft allvarliga problem med både säljare och projektsamordnare på Varbergshus, vidare har vi haft problem med några av deras hantverkare.

Ta en extra funderare om skall skriva kontrakt med detta företag!
 
Hej.

Jag förstår om du inte vill "hänga ut" säljare och projektsamordnare här men kanske du kan emaila mig deras namn separat. Har ej teckant kontrakt med dom men är på gång. Tacksam för info!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.