Nu är vårat kök klart,eller det har varit det ett tag... Det ända jag vill nu är att köpa ny kyl å frys men det blir senare... Och nytt golv,men det blir samtidigt med hallen sen.

Vet inte hur jag ska lägga in bilder här men har en del bilder på min blogg, bara å scrolla ner...

Eller om någon vänlig själv vill kopiera å lägga in bilderna här i tråden så vore det toppen...

Kan ju berätta hur det ser ut för dom som inte orkar gå in. Allt var vitt från början, träbänkskiva med en diskho nedsänkt,vilket vi inte tyckte var bra med två ungar som slabbar med vatten...

Nu är väggarna antikvita, bröstpanelen ljusljus blågrå,likaså stommarna (samma ljusblågråa... Luckorna har en utrfräst fåra där målade jag orange och sen blev själva luckan grå.

Vi hade kakel vid diskbänken innan, den var målad blå när vi flyttade hit, vi skrapade bort färgen å fann en stor spricka i kaklet längs med ena väggen, så vi knackade bort kaklet och målade samma orange som på luckorna,målade en vända på glasskiva och satte upp, jättefint...

och så bytta vi bort diskhon till en riktigt rostfri bänk,men har träbänkskiva vid spisen och kylen... Ny bänkskiva...

Hoppas ni blev nyfikna å kikar in... hihi
 
kanske ska skriva bloggadressen oxå

smiley81.blogg.se
 
Roligt kök. Verkligen personligt. Själv skulle jag inte ha vågat mig på det orange, av rädsla för att jag snart skulle tröttna på det, men du ska ha en eloge för att du har gjort något som så absolut INTE ser ut som trendkatalogerna!
 
Bild 1: Målar skåps stommarna ljusblågrå

Bild 2: Här ser man gamla bänkskivan och diskhon, har börjat knacka kakel.

Bild 3: Nya diskbänken och spacklat en vända bakom diskbänken.

Bild 4: Målat 2 vändor orange bakom bänken, nya bänkskivor sätts på plats, har bara satt glaset vid bänken provisoriskt för att få ett humm hur det ser ut...
 
  • 1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 4.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Farzan: Nä det kommer inte direkt från en IKEA eller MIO katalog,hehe... Men det är så jag vill ha det, personligt å mysigt... Min favvo färg är ju inte helt otippat orange, har tom en orange bil oxå...
 
Bild 1: Tagit bort tapeterna,dom nästan ramlade bort själva när ja började pilla. och den vita "skitiga" panelen.

Bild 2: Fönstret målat samma färg som luckorna, och fixat lite fint me blommor och kraffs.

Bild 3: Köket klart, ( bortse från alla prylar på bänken)

Bild 4: Köksluckorna från annan vinkel.
 
  • 5.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 6.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 7.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 8.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
hmmm tråkigt med över 100 som kikat in i tråden men bara en kommenterat... Ni får gärna säga att ni spyr på det om ni gör det, för jag är supernöjd och skulle inte vilja ha det på annat sätt... Men nån kommenatar vore trevligt...
 
A
Ja huvudsaken är ju att du är nöjd, detta va nog bland det värsta jag har sett
 
Jättekul att du blev nöjd med resultatet, efter allt arbete du har lagt ner!
 
Ja det var ju mest arbete vi la ner... Diskbänken fick vi gratis, helt ny. Bra med en morfar som haft byggfirma...
Bänkskivan kostade 800:-, den är i valnöt... Färgen kostade ju en del, spackel å penslar fick vi köpa oxå... Allt som allt gick det på lite mindre än 5000:- för att total förnya ett kök... inte så pjåkigt tycker ja... Sen är det klart att alla inte gillar det, eftersom de flesta har olika favoritfärger...
Jag kan tycka att vissa stilrena kök är fina,men skulle aldrig kunna tänka mig att ha ett hel vitt eller hel grått kök själv...
 
Hahaha.... jag tror jag smäller av.... men smaken e ju som baken...LOL
 
Jag tycker det ser helt ok ut, alltför många bara slänger ut sina kök utan att istället fräscha upp dom. Sen kan man ju välja vilka färger man vill. Jag tycker det är en intressant tråd som visar hur man kan fixa ett kök för mycket små pengar i sammanhanget.

/Funkis
 
Tack för era kommentarer...

Funkis: håller med dig, vi pratade faktiskt om att byta ut köket från början,men huset är byggt -90 så det är ju inte direkt fallfärdigt, å planeringen tyckte vi om... Har en liten dröm om att ha såna där lådor istället för skåp, alltså att man ställer allt i lådor å drar ut i stället för skåp, modernt nu, men sen kom vi på det att vart fasen skulle vi ha dom, på överskåpen? för nere har vi bara 2 skåp som man skulle kunna göra så med, eftersom annars så har vi sopskåpet,spisen,diskmaskinen å lådorna...

Så det blev enkel målning istället, eller enkel å enkel ganska jobbigt å måla luckorna faktiskt.

Har målat det oranga med pensel och rollat med filtroller det gråa på luckorna.. Min farbror var här i helgen, han jobbade tidigare med köksluckor och sprutmålning, han tyckte det såg ut som jag lämnat in luckorna för sprutlackering, hehe.. Så det kändes bra å höra då man stått där med pensel i ena handen å rollern i andra handen, hehe

Sen ville vi inte lägga ner så mycket pengar i köket nu då vårat badrum är utrivet pga fuktskada,men där är det inte vi som gör om utan ett byggteam eftersom det är försäkringsjobb... men där blir det oxå lite annorlunda... vet inte om ja vågar berätta hur det komemr bli där sen, tsss
 
Kör hårt! Klart du ska visa upp badrummet här på forumet också. Alla har vi olika smak o defenitivt olika förutsättningar vad det gäller att kosta på div inredning. Jag säger inte att ni har dåligt med pengar, men jag har det tex just nu :( Och då är det mkt mkt svårare att få till det som man vill ha det.... Men det går och du har lyckats få köket precis som DU vill ha det:D
 
Jag tycker mest att det känns otroligt befriande med någonting som faktiskt känns som att ni tänkt ut själva. Ett icke-samtida kök, på ett bra sätt.

Kul!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.