Hej
Det visar sig att husföretaget vi använt (och har varit nöjda med så långt) har använt vårat hus som vi flyttar in i om 3 veckor som visningshus utan att meddela oss ??? >:( . Vad ska vi kräva för ersättning? Om jag förstått saken rätt får de absolut inte göra det utan vårat medgivande frågan är om det inte rent av är kriminelt. 2 visningar vet jag personligen om samt vi har vitten till fler.
divine
 
??? Va - är det sant?? Nu vet ju inte jag hur det ligger till rent lagligt med snacka om dålig stil. Kan inte tänka mig att det är ok! Hoppas ni kan få något bra svar så ni vet hur ni ska/kan agera!

>:(
 
Kan ju tillägga att jag har en fd arbetskollega som köpt ett visningshus. Det var mycke extrautrustning i det huset men de fick det för samma pris som standardhus just pga att det användes som visningshus...
 
@Divine: menar du öppna visningar med en skock spekulanter som skall övertygas eller bara en personlig visning där säljaren visar upp ett referenshus för att få en kundsignatur på ett kontrakt?

Öppen visning är nog ett no-no rent juridiskt men en personlig visning kan vara svårt att neka till eftersom jag tror att ni faktiskt, formellt sett, inte äger (?) huset ännu.

Det där med tillträde till, och ägarskap av, huset ni bygger får en juridiskt kunnig person gärna förklara för mig... ???

/Fred
 
Det är personliga visningar så långt jag vet.
divine
 
Men är det inte så att huset blir ditt tillträdesdagen?
Då har dem nog rätt att kunna ha enskilda visningar???
 
Är det inte så här att man har besittningsrätt när man skrivit kontraktet och man därför skall tillfrågas om någon utomstående som inte har med bygget att göra vill titta på det.
divine
 
Vilken är hus leverantören???
 
Nja det finns ingen anledning att hänga ut någon här än så länge iaf, vi är ju väldigt nöjda med lev. på alla sätt utom just detta.
divine

 
Om det rör sig om några enstaka visningar kanske det inte är så mycket att hänga upp sig på.

Prata med säljaren och avvakta dennes svar på varför Ni inte blivit tillfrågade.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.