Kanske skulle dela med oss lite av våra bilder av vårt badrum (som nu har varit färdigt i nästan ett år)...

Badrummet är på 6,5 kvm med lutande tak så det var lite problem att hitta en lösning som gjorde rummet så stort som det gick utan att plocka bort det vi villa ha.

Svårt att fota utan vidvinkel men man får ju en hum om hur det ser ut, verkligheten är faktiskt bättre än vad bilderna "säger". Vi är mycket nöjda med resultatet även om det tog tid att göra... allt som allt gick det på 90 kkr inkl bubbelkaret. Men då gjorde jag allt själv utom golvvärmen, fallet och läggning av plastmattan (godkännd matta såklart) under klinkern .

Nu har vi skissat på köket som är nästa stora renovering...

/Henrik
 
  • badrum2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • badrum3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • badrum4.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • badrum5.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • badrum6.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Så här såg det ut innan... när vi flyttade in...

Så en liten förbättring blev det ju :)
 
  • badrum0.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • badrum01.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vilket fint badrum! Vad har ni för badkar och vad kostar det?
 
Tackar!

Vi gillar den lite strama klassiska inredningen i vitt och grått, sedan sätts färgen med handukar och matchande mattor (flickan har köpt en hel del olika färger som hon byter ut i bland). Gillar speciellt stavmosaiken bakom komoden (handfatet) och badkaret (syns ej på bild).

Karet är ett Vivera Jersey 170cm (Victory Spa's budget märke). Kostade c:a 22 000:- när vi köpte det.

http://www.byggfaktadocu.se/10/resourcefile/17/30/77/Vivera.pdf

Så här i efterhand var vi dock lite snabba med att köpa den då effekten på luftbubblorna i botten inte går att reglera. Missade det helt - trodde i min enfald att de har ju alla kar... Det är inge fel på det men vi ville ha lite mysbubblor som inte lät så mycket, nu drar den igång och det låter lite för mycket för att vi skall vara helt nöjda (speciallt med det priset). Massage delen är riktigt bra (och ställbar) och är ganska tyst så helt värdelös är den inte. Men jag skulle nog inte rekomendera den om man är ute efter lite mysbubblor som vi ville ha.

/H
 
A
Fint blev det! Gillar att det inte är en "vanlig" planlösning. Det ger så mkt mera myskänsla.
 
Så ovanlig planlösning är det kanske inte, vi bytte "typ" plats på handfat och tvättmaskin. Tvättpelaren fungerar som en duchvägg och avskiljare så att man får en myshörna i badaret :)

Om nån vill se fler bilder så säg till så lägger jag upp en del nyare bilder med taket färdigmålat och lite lull lull...

/H
 
A
inte ovanlig. Gillade att det är snedtak å myshörnan, det finns inte där jag bor :) Bilder är alltid kul!
 
Du säger att du gjorde allt jobb själv. Och köpte ett bubbel kar för 22000kr. Köpte du kakel och annat matrial för 68000kr?

Vi gjorde nyss en tvättstuga inkl relax med toa i gammla tvättstugan. Det gick på 25000kr och då hade vi en som kaklade och gjorde under arbetet själv. Och vårat var 12kvm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.