Y
Allt var planerat, och så kom VVSaren med ett alternativ så jag fick ju lite beslutsångest.

radhallen.jpg

Grönmarkerade är där den var tänkt att hamna, så hade jag tänkt bygga en hylla runt den med massa hål så värmen kom ut och så kunde jag ha typ mobiler på laddning osv där.

Men, VVSarens förslag var att sätta den på andra väggen (lila) och då få både skor och jackor uppvärmda på köpet.

Lite kluven blir jag för då måste jag ju ha ett smalt och ganska hög... men då kan ju inte jackorna hängra fritt rakt ner utav blir ju snett liggandes mot radiatorn... Eller så missförstod jag honom och det kanske var menat att ha ett tjockt normalhögt så kläderna hängde normalt men värmen strålade upp i ändå..


Jag vet inte, hur hade ni placerat er radiator här vid entredörren?
Väggen till höger om bilden är den långa, tänk att ha spegel, byrå, skoställ, hatthylla..

Kan iofs visa lite mer helhetsbild, ståendes i vardagsrummet...;
hallenn.jpg



--------------

Man kan säga att det är 45cm från blivande gipsskiva till dörrkarmen.. hurvida en radiator + skoställ blir då vet jag inte. Vad brukar skoställ ha för djup? ca 30cm... då kvarstår 15cm.. tror en c21 radiator är ca 10cm djup totalt.. en c22 blir ca 13cm..
 
Y
I deras sortiment finns det 400mm breda radiatorer, upp mot 950mm höga.. Sådan kunde man ju kanske kilat in där emellan dörren och hallväggen..

Väggen var 450mm bred... Så hade ju blivit relativt lagom.

400x550mm c22 radiator kanske.. 346watt kan den ge på låga temp...

Vet inte riktigt vad man har för behov där i hallen men...

400x950mm C22 = 521watt....

Fast om den är på sidan, så blir ju bara de närmsta skor och kläder varma..
 
Vår hall liknar er, vi valde ett lågt brett element i den "rosa" placeringen, men lite längre in, så framme vid dörren är det fritt, där har vi haft en pall att sitta på. Över elementet har jag sedan satt en vanlig fönsterbräda med ventilationshål en "lagom" bit upp och satt krokar i framkant på den. Ungarnas vantar läggs på fönsterbrädan eller direkt på elementet och jackorna hänger framför och blir torra och varma. Eller blev, skruvade bort altlihopa idag, det ska bli klinkergolv med värme istället.Men det har funkat väldigt bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.