Hej
Har rest ett dubbel garage med loft som jag nu håller på att isolera.

Garagedelens väggar 120+45 mm isolering
Garagedelens tak/bjälklag 200 mm
Loftets snedtak 200 mm

Garagedelen är tänkt att värmas upp vid behov och inga bilar kommer att köras in och ut under vintern.
Loftet består av två rum, ett litet kontor och ett större gästrum. Gästrummet ska värmas upp vid behov men kontoret ska vara konstant uppvärmt. (Så länge jag behåller mitt nuvarande jobb)

Var ska jag sätta plast? Någon som har nån ide?

Min ursprungliga tanke vara att endast plasta kontoret men jag kanske bara jobbar i hemifrån 2 år till och då vill jag inte värma upp kontoret!
Är det säkrast att plasta eller inte plasta? Störst skaderisk?
 
Jag kan inte riktigt se vitsen med att plasta i ditt fall. Framför allt för att det inte kommer vara något fukttillskott att tala om, varken från dusch eller matlagning, eller ens mänsklig närvaro (utandningsluft och svett) i någon större utsträckning. Jag hade skippat diffusionsspärr, bedömer det som helt riskfritt i den byggnad du beskriver. Att det inte kommer värmas i framtiden är ytterligare ett argument mot plasten.
 
Tycker att du kan plasta kontor och gästrum dvs uppvärmda utrymmen , kostnaden är nästan försumbar. Någon större skaderisk utan plast tror jag inte föreligger.

/ Christer
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.