Skall lägga upp en pjojekt tråd här från start till mål. Vårat hus är ett lite omgjort Mjöbäcksvillan , Björkåsen 145 kvd med 50 kvd garage. Vet ej hur man lägger upp bilder nån som kan förklara.
 
kan du inte starta en hemsida som du länkar till från byggahus?
Det är inte svårt, tom jag har lyckats (klicka på mitt namn så får du upp en lista med funktioner bla länk till hemsidan). Jag använde www.blogspot.com men det finns flera möjligheter.
Ska bli jättekul att läsa om ert projekt.
Lycka till!

P.S. Vill du ha tråden på detta forumet så gå in på socialt istället. Där finns möjlighet att lägga upp egna trådar med info om sitt bygge. D.S.
 
ok vi har en egen hemsida som e tjejens kan hon bara visa mig så fixar det sig så då

Huset

Hon hade redan fixat en tråd:)
 
A
va ska ni bygga för hus? en lerhög va inte så intressant att titta på :)
 
Anna_Robban skrev:
va ska ni bygga för hus? en lerhög va inte så intressant att titta på :)
Det står ju i första inlägget :)
 
krillnoo7

länka till hemsidan under ditt namn.
Gå in på sidan där du kan ändra dina inställningar och skriv in hemsideadressen där. Då ser man att det finns något att titta på.
Eller så gör du hemsidan offentligare och lägger den i en underliner i varje inlägg.

Jag hittar inte heller något om huset annat än att det kom i november. Vi vill ha planritningar, bilder och information hur det hela gick till. Varför valde ni just det huset tex.
 
cian skrev:
krillnoo7

länka till hemsidan under ditt namn.
Gå in på sidan där du kan ändra dina inställningar och skriv in hemsideadressen där. Då ser man att det finns något att titta på.
Eller så gör du hemsidan offentligare och lägger den i en underliner i varje inlägg.

Jag hittar inte heller något om huset annat än att det kom i november. Vi vill ha planritningar, bilder och information hur det hela gick till. Varför valde ni just det huset tex.
:) ok skall försöka det .. Men det står ju i början på denna tråden här inne vad det är. Mjöbäcksvillan björkåsen. med 46 m2 garage

Huset
 
Ok Vi kollade på många hus men föll för detta ,då både form planritning och priset föll oss i smaken. Samt att vi på vår tomt behövde ett hus som såg ut så här och kunde placeras på detta sätt som vi gör.
 
Om du vill ha en tråd på detta forum där du berättar om ditt bygge så är det bra om du lägger den under Socialt & Projekt där man lägger upp sådana trådar
 
A
cian skrev:
krillnoo7

länka till hemsidan under ditt namn.
Gå in på sidan där du kan ändra dina inställningar och skriv in hemsideadressen där. Då ser man att det finns något att titta på.
Eller så gör du hemsidan offentligare och lägger den i en underliner i varje inlägg.

Jag hittar inte heller något om huset annat än att det kom i november. Vi vill ha planritningar, bilder och information hur det hela gick till. Varför valde ni just det huset tex.
Tack för ditt stöd Cian!! :)
/Anna
 
Jag är lite brydd av att det står att huset kom i november förra året men bilderna visar hur ni gjuter grunden. Var är huset nu?
 
Det står färdigt med väggar klara men jag orkar inte lägga upp allt på en dag så ha tålamod. Jag vill lägga upp en tråd som kan inspirera och hjälpa folk i byggandet. Inte bara visa bilder på ett färdigt hus, mer kommer.
 
Så bilderna på grunden är från förra året innan huset kom om jag fatta rätt?
 
Ja bilderna är från förra sommaren.

Så nya bilder uppe på huset nu. Anledningen till denna tråd är att jag själv för ett år sedan letade efter dessa trådar och gillade verkligen att titta på dom.

Jag är varken snickare eller mark anläggare men jag har tagit åt mig mycket och lärt mig under tidens gång. Har gjort nästan allt utom gjutningen och grävning .

Detta med hjälp av farsan och mina svågrar och bröder. Hade under resningen 2 snickare med, Så det går att göra mycket själv bara man är händig och vågar.

Huset
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.