Om ni fick välja två rum i ett 1 1/2 plans hus där ni skulle placera inbyggda spotlights i taket, vilka rum (inkl badrum) skulle ni välja då?? Vi tänkte ha spotlights på två ställen i huset men var..?? ???
 
Blommor mår bäst av riktig blombelysning, inte av inbyggda spotlights. Å ett akvarium har ju egen inbyggd belysning...

Mitt tips är, precis som Thomas: i köket och i badrummet.
 
Definitivt i köket. Sitter i ett nybyggt hus och ångrar mig redan att jag inte installerade det direkt när vi byggde....
 
Jag ska också ha dom i köket och badrummen. Gör man inte det nu blir det nästan omöjligt att göra de senare.
 
Spotlights i fönstersmygarna var ju intressant, ofta vill man ju ha belysning där. Men jag har aldrig sett någon som har det inbyggt! Kul med nya ideér.
Här kan man verkligen få idéer. :D
Men oftast tllför de en oberäknad utgift... ;)

Själv skulle ja

/ SABINA
 
Så här kan det se ut med spots i smygarna... vi tänker nog ha det! (+ kök och badrum)

malmosvaneholm13.jpg

 
Hej
Vad kul att du satte in en bild Ulrika. Det var fint! Våra fönstersmygar är mycket djupare än de på bilden så då tror jag nästan att det blir ännu mer effektfullt.. Tack för bilden.
MVH SABINA
 
Köket, hallen, grovköket, toaletter. ???
Det är bara att välja men det här med fönstersmygarna är en kanonide som jag ska spåna viadre på. :)
 
Om man nu inte kan (eller vill) installera in spottar i smygarna finns möjligheten att sätta in uttag i smygarna. Antingen upp- eller nertill så att man slipper dra långa lampsladdar över hela fönstret. Detta har vi gjort och många påpekar detta och tycker att det är en finurlig lösning.

Hälsningar
 
Hej !
Vi var just o tittade på et Sköna Hus- hus Där hade de satt spot i hallen o badrummet - snyggt tyckte jag men varför inte lägga till lite o sätta spot i flera rum i stället för dammsamlande armaturer ?

Hälsn
Anders
 
Själv har jag spottar i kök (taket, även de skåp som har glashyllor ska få det) samt toaletter.
Glöm inte en ordentlig spotlight ca 50 cm framför muggen så du ser vad du läser 8) .
 
Hej!
Vi har satt spottar i badrummen, arbetsköket och groventrén.
Har även satt i fönstren.
I Tvättstugan har vi ljusrör för jag tycker det ger bra arbetsbelysning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.