download
 
Det tror jag de flesta undrar....det saknas nämligen en bild på det du frågar om?? :p
 
testar igen då..

bild.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
bild2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
bild3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
En multimeter hade gett svar direkt. Kan man inte lyfta bort kopplingsdelen från kåpan?

Undrar om det var sådana här uttag som elsäkerhetsverket tänkte på när de skrev nåt om att jordade uttag bör monteras av fackman *S*
/Kent
 
Jag har inte sett den varianten...2 frågor uppstår:
1.) Var har du köpt den och vilket fabrikat är det?
2.) Vid första anblicken ser det ut som att det ska sitta någon form av klämma på resp. sida i anslutning till jordblecken, är det något som saknas?
Jag lämnar över till någon som monterat dessa tidigare.
 
Välkommen till forumet!
Precis som snickarboden skriver borde du kunna ta loss kopplingdelen, denna monteras därefter i förhöjningramen, trycks försiktigt in på sin plats och sedan monteras frontkåpan på uttaget utanpå.

Däremot ser jag en annan sak. Vad är det för typ av kabel du använder?
 
Vet ej inköpsställe eller fabrikat och det står ej något på den.

Ska testa att ta av kopplingsdelen och se om jag blir något klokare då :)

Glöm kabeln på bilden. Bara något jag använde för att testa..
 
Bjurran skrev:
Välkommen till forumet!
Precis som snickarboden skriver borde du kunna ta loss kopplingdelen, denna monteras därefter i förhöjningramen, trycks försiktigt in på sin plats och sedan monteras frontkåpan på uttaget utanpå.

Däremot ser jag en annan sak. Vad är det för typ av kabel du använder?
Jo men det hjälper ju inte på frågan om var jorden ska anslutas?!? Anslutningsplintarna som syns i förhöjningsramen blir ju ingen glad av...eller har jag fel?
Däremot delar jag din fråga om kabeln.
 
Bjurran skrev:
Däremot ser jag en annan sak. Vad är det för typ av kabel du använder?
Jag tycker det ser ut som en gummikabel men vi får väl hoppas att kabeln endast används i "illustrativt" syfte och inte är tänkt att användas på riktigt. ;):eek::confused::rolleyes:
 
glöm kabeln.. testa bara hur kablarna skulle sitta då det inte fanns skruvar att sätta fast dom med.
 
Hoppas ni förstår vad jag menar, är lite dålig på att förklara på ett bra sätt.
 
Mikael_L
Ja det där uttaget var fasligt dåligt uppmärkt. Ja inte alls faktiskt. :)

Det verkar helt tokigt. Går det inte att öppna det lite mer? T.ex. sätta in en skrivmejsel vid de vita hakarna och få det i två delar?

Men det är i alla fall tydligt att du ska skala ledningarna 11 mm. :D
 
Ser nästan ut som att en kabelsko skulle passa i mitten, men det skulle ju vara märkligt...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.