Hej!
Jag har en Nobex Champion. Det är en manuell geringssåg och den är verkligen kanon.

Enda problemet är, var köper man sågbladen! Är Slöjd-detaljer verkligen enda butiken?

Nu letar jag efter sågbladet CH24 BI som kan såga i metall och Slöjd-detaljer har inte detta sågblad. Är jag rökt eller? :(

Tack på förhand!

mvh
Carl-Johan
 
"Min" järnhandel i Stockholm har men det hjälper ju inte dig :(
 
Lite långt att åka 20 mil till Stockholm för ett sågblad. Jag känner mig lite blåst; fin-fin såg men hopplöst att hitta sågblad.
 
Hittar du det inte kan jag köpa åt dig och posta.
 
Det borde vilken järnhandlare som helst kunna ordna.
Vet inte var Nobex låter tillverka sina blad.

Men det är väll en svensktillverkad såg,sådet borde vara billigast att handla här hemma isället för tt betala frakt från UK.

Har en själv och köper alltid mina blad hos min lokala järnhandlare.

Lycka till.
 
Maila eller ring till Plano och fråga vem de rekommenderar att vi som inte bor i storstaden ska kontakta !? Det står ju dessutom på deras web att alla ÅF inte har det nya Japan-bladet i lager och då bör dom väl kunna rekommendera en återförsäljare som faktiskt har det (och förhoppningsvis även det blad du söker) i lager för försäljning i ditt närområde och/eller per post.
 
Det borde vilken vanlig järnhandel som helst kunna hjälpa dig med. Luna har dem i sortimentet, så vem som helst som är återförsäljare för Luna kan ta hem dem.
 
Jag har hört med Planos kundtjänst och det verkar lösa sig. Det är en väldigt trevlig kundtjänst för övrigt. Jag klämde ett mail dit på kvällen den 29 december och fick ett svar strax efter 08:00 dagen därpå.

Dels fick jag tipps på en webhandel med namnet www.planomaskin.se och dels fick jag telenumret till Luna. Jag har också hittat en bygghandel i Västerås som är ansluten till Luna. Så efter helgerna ska jag fortsätta detektivarbetet.
 
Ett samtal till Optimera i Västerås löste det problemet :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.