Finns det någon websida på nätet eller någon butik i Stockholmstrakten som är prisvärda på rör, avlopp, tätskikt, för badrumsrenovering?
 
rinkabyror.se har bästa priserna jag sett, har iofs. inte tätskikt.
Tydligen har Hornbach i Fittja bra priser men deras avloppsrör var ett tyskt fabrikat som var lite tunnare
och tydligen lite böjda enl. en kompis som handlat där. Må funka bra för det men han ville inte gjuta in dessa.
Vet ej om de passar med andra märken på marknaden.
 
www.rinkabyror.se, www.sigro.se, www.byggbo.se

kombinationen "prisvärt" och "butik i Stockholm" går inte riktigt ihop..... :)

EDIT: Vad gäller priserna så är ingen av ovanstående billigast på allt. Du måste jämföra priset mellan dessa och köpa där det är billigast. Hornbach har riktigt bra priser på vissa saker, men med andra artiklar är det som vanligt på stormarknaden, grisdyrt.
 
Redigerat:
Jag har handlat på nätet på www.vvsonnet.se, det är ibland halva priset mot byggvaruhusen i Sthlm och sen får man et hemkört på 2 dagar ...
 
Det som är betydligt billigare på näthandeln är kopplingar, anslutningar etc. och inte själva rören om det inte är PEX som du är ute efter. En ventil R15-R15 ligger på uppåt 200:- pix i butiken medan den ligger på 64:- spänn på nätet. Rinkabyrör är snabbast medan Sigro kan fixa allt med et RSV-nummer till mycket bra priser, dvs inte bunden till vad som finns på hemsidan.
 
Jag har köpt en hel del från www.dinvvsbutik.se

Bra leveranstider, hyfsade priser och brett sortiment.
 
Nytt rekord hos VVS butik i stockholm idag: Kolegan behövde koppling M22 inv till R15 utv 274:-. Rinkaby Rör 35,30:- ...
 
anis16 skrev:
Nytt rekord hos VVS butik i stockholm idag: Kolegan behövde koppling M22 inv till R15 utv 274:-. Rinkaby Rör 35,30:- ...
Herregud säg att den var förgylld iaf? Jag tyckte jag blev blåst med 4ggr priset.
 
anis16 skrev:
Nytt rekord hos VVS butik i stockholm idag: Kolegan behövde koppling M22 inv till R15 utv 274:-. Rinkaby Rör 35,30:- ...
Satan i gatan, där ligger nästan GuldgrävarLasse i Stuvsta i lä - eller var det en toppnotering där som vi ser?
 
v-g skrev:
Herregud säg att den var förgylld iaf? Jag tyckte jag blev blåst med 4ggr priset.
Han skulle ha den för att koppla in en beg diskmaskin. Frågan är om kopplingen var dyrare än diskmaskinen...

Om jag jämför priser på elmaterial mellan nätet och butiker i stockholm så är det inte så enorm prisskillnad, dock kan man hitta "dåligt" elmaterial billigt. Konstigt att VVS-branchen har så många fler ockrare...
 
Har själv bara handlat på Rinkaby rör och tycker det är praktiskt när man får grejerna hemkörda. Det är klart, kan man hitta någon som är billigare med samma service gör det inte ont för plånboken. :)
 
Nu har jag som nybörjare lagt mitt avlopp. Jag erfor att det är svårt att riktigt veta vilka böjar som behövs, kanske man sätter två 15 grader i stället för 30 grader eller en 15 och en 30 eftersom man skall vrida lite åt något håll. Därför är det bra att köpa i en butik där du kan byta och lämna tillbaka. Jag köpte vid Bauhaus, jag tyckte deras priser var ok, och det var inga problem att byta, också bra sortiment på avloppsdetaljer.
 
Jag beställde en hel massa material till vårat badrum från www.bynor.se. Jag upplevde att de hade ett mycket brett sortiment och de saker jag ändå saknade kunde ordnas utan minsta bekymmer. Har dock inte fått leveransen ännu så än kan jag inte ge tummen upp men på fredag hoppas jag....
 
Slänger ut en fråga på halvgammal tråd!

Ngn som köpt badrumsinredning på Rinkabyrör. Dom säger att dom har sortiment utöver det som finns i katalogen men att detta måste beställas i butik. Håller det sortimentet samma låga pris som övriga produkter. Om man tittar på tex handfat från IFÖ så ligger ju Rinkaby skapligt under priserna i IFÖs egen katalog. Men hur det är med övriga märken & sortiment på badrumsinredning vet jag inte. Vill spara en resa Sthlm-Småland tor.
 
Det finns ju telefon, ring butiken i Jönköping och fråga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.