Letar efter ett lämpligt ställe att beställa ett DSC Power 1832 från. Planerar att koppla detta till Vera/Homeseer via Envisalink 4.

I US finns homesecuritystore.com och alarmsystemstore.com men de skeppar inte till Sverige. Går kanske att komma runt men det blir helt klart lite meckigt. Därför undrar jag var man bäst handlar inom EU?

Tittar man på svenska webbutiker, och på teletec.se, har de enbart 1616 och 1864. Ser inte heller att de har Envisalink.

Securitywarehouse.co.uk verkar vara populärt här på forumet men de säljer inte DSC. Thesecuritystore.uk.com har DSC men de skeppar inte till Sverige.

Tar tacksamt emot tips för det här var svårare än jag trodde.
 
Provat maila alarmsystemstore och fråga om de kan skicka till Sverige.
Var de jag handlade ifrån en gång i tiden

Ps Jag rekommenderar att du går upp på 1864 på en gång. Prisskillnanden brukar vara typ ingenting och ska man skaffa fler PGM utgångar i efterhand så kostar de korten en del. ds
 
Fick tyvärr nedan svar från Alarmsystemstore:

"We don't currently ship out of the North American continent. We have had people here, who want to ship internationally, ship the orders to a freight forwarder."

Skulle eventuellt kunna lösa det genom att skicka via en vän i US men det blir som sagt lite meck.

Inget vettigt alternativ inom EU?
 
  • Gilla
Peter5
  • Laddar…
tommib
Jag har handlat två gånger från http://stores.ebay.com/Electronics-Equipment-Store som är baserat i Bulgarien (ja, de är med i EU). Första gången var jag lite orolig men allt gick finfint, så jag kompletterade med massa saker. Köpte bl.a. ett komplett PC1864.

Väldigt mycket billigare än i Sverige. Killen som driver butiken verkar vettig, inga problem att få combined shipping. Som en extra bonus får man grejerna inslagna i vad som verkar vara den bulgariska versionen av Metro :)
 
  • Gilla
Freddan101 och 1 till
  • Laddar…
Den bulgariska siten verkar helt klart intressant. Köpte du 433- eller 868-prylar?

När jag söker på DSC dyker det inte upp så många prylar men enligt infon kan han ta hem allt vad gäller DSC så det kanske bara är att maila en lista på vad man vill ha.
 
Jag köpte min envisalink här. Bra pris för att vara svenska marknaden.
http://www.interalarm.se/webbshop.php

Övriga delar till larmet köpte jag hos Ahlsell. De säljer dock bara till företag.
 
Redigerat:
  • Gilla
Freddan101
  • Laddar…
tommib
Jag körde trådat rakt av, så jag vet inte hur det är med trådlöst. Om jag skulle velat ha det hade jag tveklöst valt 868 MHz.

Hör med honom om han kan ge dig ett samlat pris på en lista, han var som sagt väldigt vettig även om engelskan var lite si så...
 
plaggis skrev:
Jag köpte min envisalink här. Bra pris för att vara svenska marknaden.
[länk]

Övriga delar till larmet köpte jag hos Ahlsell. De säljer dock bara till företag.
Det var ju ett riktigt bra alternativ. Men vad skumt/synd att dom bara säljer denna och inte fler komponenter.
 
tommib skrev:
Jag körde trådat rakt av, så jag vet inte hur det är med trådlöst. Om jag skulle velat ha det hade jag tveklöst valt 868 MHz.

Hör med honom om han kan ge dig ett samlat pris på en lista, han var som sagt väldigt vettig även om engelskan var lite si så...
Har tyvärr svårt att dra trådat på ett snyggt sätt, framförallt till fönstren, eftersom inget är förberett. Annars hade det varit ett givet val.

Har mailat honom och frågat om han säljer 868-prylar.
 
Fick du något svar gällande 868 komponenter? Och vågar man fråga om du fått någon uppfattning av pris för ett "komplett" larm därifrån?
 
Jag har fått svar och han kan ta in både 868- och 433-prylar. Har inte hunnit sätta ihop min förfrågan ännu men målet är att få iväg ett mail inna veckan är slut. Jag återkommer när jag fått priser.
 
Jag har ebay shoppat en envisalink som borde ramla in nästa vecka 1260 inklusive moms och frakt
 
Låter som en bra deal. Vem handlade du av?
 
Köpte du en Envisalink 3 eller 4?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.