Hej,
Var i Köpenhamn i helgen och såg fönster som jag skulle vilja sätta in själv. Efter lite letande på nätet så hittade jag en bild (även om jag tyckte fönsterna var lite ljusare i verkligheten).

Min fråga är vad detta är för slags fönster samt om någon vet var jag kan köpa något liknande. Elitfönster verkar kunna gå att beställa med teaklasyr. Hade det kunnat vara ett OK alternativ?

Tacksam för svar!

Ett fönsterparti med teaklasyr i en vit vägg med synliga lamellgardiner bakom glaset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ser ut som ett skjutparti!?
 
:crysmile:
Sorry, var lite otydlig. Fastigheten jag kikade på hade både fönster och skjutpartier i samma färg. Tog inget foto så detta fotot googlade jag mig fram till.

Var ffa färgen jag var intresserad av.
 
Nissens
L lantzen skrev:
:crysmile:
Sorry, var lite otydlig. Fastigheten jag kikade på hade både fönster och skjutpartier i samma färg. Tog inget foto så detta fotot googlade jag mig fram till.

Var ffa färgen jag var intresserad av.
Tycker att det ser ut som teak.
 
Nissens Nissens skrev:
Tycker att det ser ut som teak.
Det var nog det jag själv lutade åt. Kan man se om det är riktig teak eller ”bara” laserat i teak?
 
Nissens
”Laserat teak” skulle inte se snyggt ut över tiden, du kan nog utgå ifrån att det är teak. Det är ju ett trevligt träslag. I stort sett underhållsfritt, men dyrt...
 
Tack för svaret. Misstänkte (tyvärr) det. Kan dock se att Elitfönster har teaklasyr som valmöjlighet så helt förfärligt borde det inte åldras kan man tycka. Men jag har egentligen ingen aning.
 
L lantzen skrev:
Tack för svaret. Misstänkte (tyvärr) det. Kan dock se att Elitfönster har teaklasyr som valmöjlighet så helt förfärligt borde det inte åldras kan man tycka. Men jag har egentligen ingen aning.
Blev det några fönster i teaklasyr? Söker själv efter liknande.
 
D Dlunfin skrev:
Blev det några fönster i teaklasyr? Söker själv efter liknande.
ja, det blev det. Köpte från Nordiska Fönster och kunde välja teaklasyr utvändigt och vita invändigt. Minns det som att det kostade ca 200 extra per fönster jämfört med standard vita på både in- och utsida.

Är nöjd på det hela taget med själva fönsterna. Dock fick jag klarglas istället för frostat glas i ett av mina källarfönster och hanterandet av det ärendet lämnar en del att önska...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.