Y
Ja, trädgårdstomtar är ju väl så känt.

Men jag skulle vilja ha två kanoner vid uppfarten för att få den rätta herrgårds/regementkänslan. :p

Var kan man tänkas hitta sånna att köpa?
Replikor
 
Redigerat:
Y
Asgarvad skrev:
[länk]
Men ta mig tusan vad coolt. Det där blev jag ruskigt sugen på men lär väl bli utskrattad om jag försöker nämna det hemma ;)
 
Jag har också försökt förklara behovet av en kanon för min fru, och hon var inte helt oförstående :)

Kanske kan man ursäkta det hela om man utformar den som en leksak till barnen på något sätt?
 
Det är fruktansvärt kul med kanoner, Kanonkul!

Jag (som bor i lägenhet) har den minsta versionen och brukar ta med den på födelsedagsfester osv, otroligt uppskattat.
Dessutom är det en fin prydnad i vardagsrummet! Trots dess storlek smäller det så in i!
Ska se om jag hittar nån vettig bild på den lille..
 
Redigerat:
Klart du ska ha kanoner! Det var ett givet inslag med salutskjutning på de kadett fester som vi hade när jag studerade till officer. Så självklart har jag slagit fast vid att vi ska ha två när vi flyttar till villa ;)
 
Hur får man tag på krut till dessa om man inte är jägare?
 
Han som säljer kanonen kanske har (som min tex min far) alt vänder sig till svartkrutskällaren i gamla stan(sthlm) eller liknande ställen.
 
Kanon? Nhaaa, vet inte riktigt. Men en trébuchet som trädgårds'konst'... Det vore en helt annan visa.

Behövs bygglov, mån tro?
 
  • Gilla
fahlis
  • Laddar…
ullberg
geekling skrev:
Kanon? Nhaaa, vet inte riktigt. Men en trébuchet som trädgårds'konst'... Det vore en helt annan visa.

Behövs bygglov, mån tro?
Bygglov tror jag man klarar sig utan, men rivningslov för grannarnas kåkar kanske är på sin plats.

EDIT: det är klart jag vill ha en salutkanon föresten

/U
 
Med salutkanon kan man även låta guldfisken få en värdig avskedsceremoni när den gått hädan. Mest praktiskt är nog om man fryser den först... :rolleyes::D
 
  • Gilla
Daniel Törnblom
  • Laddar…
geekling skrev:
Kanon? Nhaaa, vet inte riktigt. Men en trébuchet som trädgårds'konst'... Det vore en helt annan visa.

Behövs bygglov, mån tro?
Du klarar dig nog utan bygglov, men kanske den måste registreras som släpfordon?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.