Vi har bjudit hem en del gäster till nyår och nu kom jag på att vi har haft sönder alla tallrikar och bara har 5 stycken kvar...

Var kan man köpa nya? Gillar färgglatt enfärgat, mönstrat och retro och vill inte betala för mycket då vi uppenbarligen är rätt vårdslösa. Ungefär som man får betala för ikeas dyraste. Tycker egentligen att det finns en massa fina på ikea men eftersom att jag så gärna vill tro att jag är unik så vill jag gärna köpa någon annanstans.
 
Loppis eller som det numera heter "Second Hand", där kan du köpa billigt. Hela serviser är faktiskt väldigt lågt värderade.
 
  • Gilla
MagicFingers
  • Laddar…
Myrorna.se
 
Thomas59
Hyr!
 
Ät på planka?
 
Papperstallrikar inköpta på Ö&B/Rusta/Biltema + en stor säck för "disken" = mer tid till umgänge.
 
  • Gilla
MagicFingers
  • Laddar…
morsan skrev:
Lite Googlande gav Halens Royal Design Zalando Cervera Finns säkert fler. Jag Googlade porslin
Hittade tallrikar som passar perfekt på Halens. Jag googlade tallrikar och då fick jag inte upp den träffen.

Tack för alla svar. Tallrikarna behövs inte bara till nyår utan med en familj på 4 så känns det bra att ha fler tallrikar än 5. Nu ska vi köpa så att vi har 12 stycken så kommer de väl räcka lite längre, förra gången köpte vi bara 8.
 
pelpet skrev:
Papperstallrikar inköpta på Ö&B/Rusta/Biltema + en stor säck för "disken" = mer tid till umgänge.
Med öppen planlösning och tyst diskmaskin i arbetshöjd så missas inget umgänge för diskplockning. Perfekt att kunna ställa undan disken utan att behöva gå iväg och utan att behöva stå med rumpan i vädret :)
 
Goods.se
Där köper vi våra tallrikar och det är ungefär samma pris som Ikea men bättre grejer
 
IKEA's billigaste tycker jag är bland de snyggare man kan få tag på, och de kostar 5 kr/styck. Efter ett par användningar är man nere i en kostnad under papptallrikar. Vi har 17 stycken, det var så många som gick in på höjden i skåpet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.