Så är man snart sänksåg-ägare och riskerar väl att fastna i Festool träsket:D

Men det ingår inga skenor så det måste jag köpa.

Någon som vet vart man kan handla dessa så blilligt som möjligt?
Har hittat en svensk nätbutik som säljer 1400mm skena för under 1000lappen.

Tips någon?
 
  • Gilla
Vik3n
  • Laddar…
Importera skenor är nog ingen ide med tanke på vad frakten går på. Dessutom har Festool prisjusterat så att det inte är lika lönsamt att köpa utomlands som förut. Så billigast blir nog blocket/tradera om du vill ha Festool, annars kan du ha Makitas skenor också, dock passar inte vissa av Festools tillbehör på dem, bl.a. parallellanslaget.
Rekommenderar dig 800, 1400 och 3000 så klarar nästan du allt utan att behöva skarva eller göra kompromiss på något sätt.
 
Okej, men är Makitas skenor billigare? Funkar dem verkligen lika bra?
Tänkte börja med att köpa en 800 samt en 1400mm
 
  • Gilla
Vik3n
  • Laddar…
Makita är billigare än Festools, Jag har 1x800 och 2x1400 Festool skenor samt 1x3000 Makita skena. Funkar klockrent... Köpte min Makita på Toolab.se
 
Masses skrev:
Makita är billigare än Festools, Jag har 1x800 och 2x1400 Festool skenor samt 1x3000 Makita skena. Funkar klockrent... Köpte min Makita på Toolab.se
Håller med och har haft Makita sänksåg med 1,4 m och 3 m makita skena. Bytte till en Festool ts55 utan skenor. Nu har jag bytt till Bosch gkt 55 sänksåg o har en Bosch 1,6 m skena plus min gamla 3 meters Makita o även till denna funkar det fint
 
Köpte nyligen en 3 meters skena för 1714 kr i Sverige!
Trodde det var något fel vid beställningen, påpekade faktiskt att rek.priset är betydligt högre men nix. 1714 kr fick jag betala.
 
End skrev:
Köpte nyligen en 3 meters skena för 1714 kr i Sverige!
Trodde det var något fel vid beställningen, påpekade faktiskt att rek.priset är betydligt högre men nix. 1714 kr fick jag betala.
Var?
God Jul.
 
Redigerat:
End skrev:
Köpte nyligen en 3 meters skena för 1714 kr i Sverige!
Trodde det var något fel vid beställningen, påpekade faktiskt att rek.priset är betydligt högre men nix. 1714 kr fick jag betala.
Ja detta är ju en helt sjuk kommentar, du borde veta bättre än att säga A utan B.
 
jonmo skrev:
Ja detta är ju en helt sjuk kommentar, du borde veta bättre än att säga A utan B.
Vad menar du? Om du vill veta inköpsstället så ta det via PM.
 
Sorry, glömde smileyn.
 
Vill du PM:A om vart du köpte den? verkar vara riktigt bra pris!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.