Jag har länge varit på jakt efter en bandslip. 75 mm är för litet, pappa har en SKIL som är lite bredare med lite mer power och den är mycket bra. De enda breda jag hittar är Hitachi, men den kvaliteten är definitivt overkill för mig, SKILen är helt lagom, men jag vet inte var man ska leta.
(Om någon har tips på var Hitachis bredare slipmaskiner eller andra finmärken finns billigt så kan även det vara intressant.)
 
Jo, jag kollade på den. Eftersom Skil är helt omöjligt att få tag i kanske det får bli den. Konstigt föresten att 75 mm bandslip är standard, 100 mm har då jag aldrig upplevt som för stor.
 
En sak som kan vara värd att tänka på är att 100mm band är mycket dyrare. Men det är ju samtidigt mycket mer slipmaskin och bättre avverkning. Har själv en mindre 75mm men lånar en gammal 100mm Metabo-slip vid behov. SMS-service hade någon till hyggligt pris. En Hitachi för 2700 har jag för mig. Annars är tipset att bevaka tradera. Riktiga maskiner dyker upp där då och då till hyggliga priser.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.