Om fel forum, flytta tack.

Jag skulle behöva lite olika komponenter.
Motstånd. NTC motstånd. Potentiometer.

Inte så många. Hos ELFA hamnar det på kanske 40 kronor. Frakten vill dom ha 120 kronor för!

Var i Malmö eller någonstans kan jag köpa det lite billigare?
 
Förr körde man till Josty Kit på Ö Förstadsgatan.
Bejoken i Fosie och Electrokit på Västkustvägen är två affärer i Malmö som säljer det du ska ha.
 
  • Gilla
Atom
  • Laddar…
Kjell & Co kan givetvis också vara ett ställe för inköp. Är inte prisledande om man säger så.
Bejoken är mer inriktad på leveranser till företag, hade förr en butik för inköp över disk, det var längesedan jag besökte dom, kanske har direktinköp över disk upphört.
Electrokit är helt OK, lätt att köra dit och parkera, stort utbud med grejor för hemmabyggaren.
 
  • Gilla
hempularen och 1 till
  • Laddar…
Med mer än fem mils radie är frakten från Elfa uppäten i bara bensinpengar. Köp något annat också så svider inte kostnaden lika mycket.
Jag köpte en säkring till min isolationsprovare och den fanns bara i England. (Skulle klara 1000 volt osv.). Gissa om fraktkostnaden var dyr i förhållande till säkringen. Jag beställde två för att jämna ut det lite. :)
 
  • Gilla
Atom
  • Laddar…
imported_Benno imported_Benno skrev:
Jag beställde två för att jämna ut det lite. :)
Du skulle ha köpt tio så hade det blivit riktigt billigt! :D
 
  • Gilla
Atom
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Någon av:

[länk]
[länk]
[länk]

Kanske har det du behöver och kanske har billigare frakt.

Ingen aktuell personlig erfarenhet dock.

Det gick! Hittade allt hos MICROKIT. Tack.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Är det ngt. jag missar här. Var det inte i Malmö du ville ha butiken? Jag får för mig att microkit ligger i Västerås?

Electrokit däremot ligger i Malmö.
 
H hempularen skrev:
Är det ngt. jag missar här. Var det inte i Malmö du ville ha butiken? Jag får för mig att microkit ligger i Västerås?

Electrokit däremot ligger i Malmö.
Dom skickar allt hem. Och frakten är helt ok. Elfa ville ha 120 i frakt. Då dom saknar fysisk butik i Malmö. Hos dom övriga, hittade jag inte allt.
Medan MICROKIT hade allt.

Ska bygga termostat till NIBE 310. Att köpa är för dyrt. Då pumpen kan sluta fungera när som helst...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.