Jag hade tänkt investera i en liten byggställning för hemmabruk. Det bästa alternativet jag har hittat hittils är det här paketet från Monzon (proffsvarianten). En bidragande orsak är att man kan hämta själv på deras lager i Norsborg, vilket sparar ett par tusenlappar.

Nu undrar jag om någon vet om något annat fantastiskt ställe som kan erbjuda motsvarande ställning ännu billigare?

Jag vet att man kan köpa begagnade byggställningar på Blocket, men då är de oftast i stål och svintunga. Jag kommer i princip alltid bygga/flytta ställningen ensam, så jag vill ha en lätt en.

Ställningen skall användas till fasadarbeten: tilläggsisolering, målning osv.
 
Verkar ju svårslaget...
 
Observera att den du länkar till är en ramställning.
 
Jag har den ställningen. Den fungerar utmärkt. Surt att den är 9000 kr billigare nu än förra året då jag köpte. Den är inte helt enkel att bygga upp och ned ensam, men det går.
Observera att det inte är stödben på denna, endast fasadfästen. Inga problem om man har träfasader, men ibland hade det varit önskvärt att få upp ställningen högt för småjobb, snabbt utan att behöva strula med att skruva in fästen.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Monzon är riktigt bra företag. Har själv en modulställning därifrån.
Tips, köp extra delar så du kan bygga dig "bord" utanpå ställningen så har du dina grejer i bekväm höjd å inte på plattformarna där du går.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.