Jahapp, här skulle det hårdlödas kopparrör, men brännaren jag har skaffat mäktar inte med det. Det får bli mjuklödning istället.

Var kan man, som privatperson, köpa mjuklod i Stockholm? Hittar inget på varken Jula, CO eller Bauhaus hemsidor.
 
Fredells eller närmaste välsorterade vvsbutik (tex guldgrävarlasse på Comfortbutiken i stuvsta). Tror även att hornbach har, men inte säker.
 
Hornbach och Bauhaus har.
 
Krilleman
Andy78 skrev:
Kolla med [länk] dom har 69 butiker i landet.
Men dom säljer inte primärt till privatpersoner.

I min lokala butik så står det en skylt på dörren: "Vi hjälper privatpersoner i mån av tid"

Och skulle dom hjälpa dig så får du extremt dålig rabatt (om ens någon alls) på grundpriset.
 
Stadsbonden skrev:
Jahapp, här skulle det hårdlödas kopparrör, men brännaren jag har skaffat mäktar inte med det. Det får bli mjuklödning istället.

Var kan man, som privatperson, köpa mjuklod i Stockholm? Hittar inget på varken Jula, CO eller Bauhaus hemsidor.
Har du provat med en värmesköld?
http://fogas.se/shop/2588---vaermeskoeld/

Den brukar ge lite extra värme. Kanske kan du bocka till en plåt hemma och testa, så får du det hårdlött istället :)
 
Tack för alla tips! Det fanns mycket riktigt mjuklod på Bauhaus, dock gick det inte att hitta via hemsidan (inte ens om man sökte på märket på lodet). Nu är rören lödda! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.