P
Letar efter en prisvärd fuktspärr till vår lilla (2 kvm) toalett och såg att LIP fanns i 3liters förpackning på Sigro. Nu har jag redan köpt alla VVS kopplingar så att beställa enbart en dunk från Sigro känns inte aktuellt. Någon som vet var jag kan hitta den? helst i södra Stockholm eller åt Solna/Kista hållet.
 
Kakelhörnan Ulvsundavägen 170 168 67 BROMMA
 
P
Tackar ! det är ju nästan på hemvägen :)
 
Fredells i Sickla
 
Är Lip ett billigt alternativ?
Är priset i dessa butiker detsamma som hos Sigro?
 
P
Kakelhörnan tar 250:- för 3 liter. dvs något billigare än Sigro tex.
 
Enl. beskrivningen skulle man först grunda med ångspärr VS20 spädd 1:4. Jag ringde LIP innan jag drog på tätskicktet och fick då rådet att istället grunda med Primer 54 1:4. Med reservation för blandningsförhållandena. Tydligen hade man någon gång haft problem med vid häftningen vid primning med VS20. Detta var ca 1 år sedan. Undrar om de förändrat arbetsbeskrivningen efter detta. 2 hg VS20 resp. 1,5 kg VS30 /m3.
 
P
Tänte bara köra med VS30 och inget annat. Primar med Casco.
 
Om man ska vara petig så ingår väl tätskiktsprimern i tätskiktet och då bör man hålla sig till samma leverantör. Däremot är primern för att prima spånskiva och betong något som man kan välja från annan leverantör.
 
P
Jo så är det nog men jag stod i valet om jag skulle ha tätskikt över huveudtaget då dett a bara är en toalett, dvs normalt sett inte mer vatten på golvet än i köket.
 
Peter_K skrev:
Letar efter en prisvärd fuktspärr till vår lilla (2 kvm) toalett och såg att LIP fanns i 3liters förpackning på Sigro. Nu har jag redan köpt alla VVS kopplingar så att beställa enbart en dunk från Sigro känns inte aktuellt. Någon som vet var jag kan hitta den? helst i södra Stockholm eller åt Solna/Kista hållet.
Palms Byggvaror (XL-Bygg) i Tyresö.
Dom kör LiP & Ardex.
 
P
Tack för alla tips, nu ska jag nog hitta lite LIP. :)
 
Ojdå, jag som tänkt köra med Lip. Om dom nu råder en att inte börja med Lip20, som förut och enligt deras hemsida fortfarande är ett krav blir man ju något tveksam på att använda deras produkt ö.h.t.

Vilket system tipsar panelen om?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.