Hemmakatten
Har en digital kökstermometer som behöver ett nytt batteri. Har googlat men hittar inte batteriet. och de som säljer termometern har ingen aning om batteriet. Kökstermometern är av märke "Mingle" (tror jag) men på deras Hongkong-baserade sida hittar jag ingen uppgift om batterier. Det kan väl inte (förhoppningsvis) vara så att man skall behöva köpe en helt ny termometer när batteriet är slut.

Batteriet är ett runt knappcellsbatteri dia 11,4 mm och höjd 5,2 (med reservation för att skjutmåttet är gammalt). På batteriet står "+ L1154F Vingery Hg free" Har hittat något batteri men i storlek 11,6x5,4 ochmed beteckning L1154 hos Kjell&Co.Är det batteriet okej eller var hittar jag rätt batteri?
 
Har du kollat Clas Ohlsson, tycker dom har allt annars..
 
Det är nog rätt L1154 är troligtvis namnet på batteriet. dom små batterierna har ju sådana beteckningar. + tecknet markerar bara att det är just det.
 
O
Vad tror du om det här: http://en.wikipedia.org/wiki/LR44_battery

Manufacturers have their own part numbers for IEC type LR44 batteries including:

  • LR44, LR44G, LR44GD, LR44H
  • LR1154, L1154, L1154C, L1154F, L1154G, L1154H
 
Hemmakatten
Tack för oerhört snabba svar. :)

Men, som ½ smålänning vill jag inte köpa 1 batteri från kjell eller Clasohlsson för 25:- + frakt 39 -69:-, när jag kan få 10batterier inkl. frakt för 20-25:-.

Vet att det är kvalitetsskillnad på batterier.(har jobbat på Varta, men som ekonom) men å andra sidan 10 st alkaliska batterier för 20:- innebär väl bara att man får byta oftare, eller kan det vara så att 10 batterier från ebay varar kortare tid än ett från clas eller kjell?

http://search.eim.ebay.se/?ev=&elc=3&kw=+L1154&ect=
http://search.eim.ebay.se/?elc=77&kw=+L1154&ect=
 
Brukar finnas knappcellsbatterier på stormarknaden, och t.o.m. i välsorterade mataffärer.
 
Biltema
 
Conrad
 
  • Gilla
Erik_X
  • Laddar…
Närmsta klockaffär
 
peternicklas
Hemmakatten skrev:
Tack för oerhört snabba svar. :)

Men, som ½ smålänning vill jag inte köpa 1 batteri från kjell eller Clasohlsson för 25:- + frakt 39 -69:-, när jag kan få 10batterier inkl. frakt för 20-25:-.

Vet att det är kvalitetsskillnad på batterier.(har jobbat på Varta, men som ekonom) men å andra sidan 10 st alkaliska batterier för 20:- innebär väl bara att man får byta oftare, eller kan det vara så att 10 batterier från ebay varar kortare tid än ett från clas eller kjell?

[länk]
[länk]
Använder Ebay för natteriinköp, både dessa men även CR3012. Bra mycket billigare och gratis frakt.
 
Hemmakatten
Beställe 10 batterier, total kostnad, inkl. frakt £1,98 från ebay UK. Tack för all hjälp, hade inte hittat rätt utan era inlägg.
 
Hemmakatten
Ha, snacka om dåligt minne... Batteriet i kökstermometern tog slut och jag googlade efter priser. Vad finner jag då. Jo, denna min tre år gamla tråd. Bara att ta fram batterilådan och plocka fram ett nytt batteri. :) Tre års hållbarhet är inte dåligt, men mina köpta batterier lär räcka många år (om de inte dör innan dess).
 
  • Gilla
hempularen och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.