Jag har ett litet problem. Jag behöver köpa ungefär 12 kvadrat Icopal Decra, lite nockpannor och fotplåtar till mitt tillbyggnadsprojekt.

Oturligt nog ska jag inte ha den vanliga röda eller svarta nyansen som Bauhaus har hemma utan en annan färg. Ska de beställa hem får jag betala 3 x 250 kr i avgift för att de måste bryta pallförpackningar. Det känns inte så lockande.

Någon som vet någon i Skåne som har mer än bara rött och svart Decra hemma? Alla tips emottages tacksamt.

/John
 
Optimera säljer Dectra också.
 
Var ute hos dem i Bulltofta men de verkar inte veta vad som är bak och fram på en hammare där ens. Får kolla med Malmö trä, deras ordinarie prissättning avskräcker dock. Får kolla med någon snickarbekant med avtalspriser där.

/J
 
Lösningen på detta problem blev till slut att jag mailade Icopal och frågade om de hade något tips. De hänvisade mig till Areco i Malmö (http://www.arecodirect.se/malmo/index.php).
De tog hem 20 plåtar och 6 nockpannor i rätt färg för mig till ett helt ok pris.

Jag betalade cirka 200 kr kvadraten för palatsröda pannor som måste beställas från Icopal, ingen lagerhåller dem. Som jämförelse ville Bauhaus ha mer än 290 kr per kvadrat. Nockpannorna betalade jag 240 kr styck för och Bauhaus ville ha 365.

I Bauhaus priser är även "pallbrytningsavgift" på 250 + 250 för pannor + nockpannor inräknat. Detta var inget problem hos Areco.

Tog cirka två veckor för varorna att komma hem och jag hämtade dem själv hos Areco. Kändes riktigt bra att det löste sig så här bra. Ibland blir jag bara så trött på de som jobbar hos Bauhaus och andra byggstormarknader.

/John
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.