Håller på att gjuta en platta för nya hallen (f.d. farstukvist). Tänkte köra med el-golvvärme, men tänkte ändå gjuta in en slang för vattenburen golvvärme (om jag skaffar bergvärme e.dyl. framöver). Det handlar om ca 4 kvadrat, och lokala handlaren föreslog 20 mm slang med 200 mm mellanrum, alternativt 12 mm slang med 125 mm mellanrum.

Pris:
20 mm slang fanns bara på 60 m rulle=2000 sek (behöver bara 30 m)
12 mm slang 50 m rulle a 1700 sek

Tyckte detta var dyrt då det endast är "för säkerhets skull" som jag gjuter in slangen. Någon som har tips på var jag kan köpa 30 m 20 mm slang till en vettig peng? Bor i Stockholm och har bråttom :)
 
2000 sek är listpris. Och ett ockerpris.

Jag har handlat slang på VVS, VA, Bad, KÖK, Toalett, avlopp dränering pellets Välkommen till den senaste tiden, billigt och snabbt. Ungefär samma pris på Sigro och Rinkaby för detta.

Om du ska ha till 4kvm, 20mm slang, så går det år 4m per kvm om du lägger på cc30 (vilket är det man brukar göra). Kanske föreslås lite tätare förläggning för att ytan är så liten?

Jag tror jag har straxt under 30m på en rulle du kan köpa av mig, det låter som att det skulle kunna räcka. PMa om det är intressant så går jag och kollar längden på slangen. Priset sätts givetvis med tanke på just din situation och hur snabbt du behöver slang. ;)

Slangen finns i södra stockholm och du kan hämta den ikväll om du vill...

:)

EDIT: 22m Wirsbo 20mm var det. Borde räcka det också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.