På nibe.se kan jag köpa ett 4-pack filter till Nibe F750 för hiskeliga 615 kr, det måste finnas billigare och lika bra alternativ som jag själv kan klippa till för att passa till värmepumpen. Men det verkar vara en djungel det här med filter.

Har ni tips på en filtermatta/rulle som jag kan köpa som passar till värmepumpen?
 
Ä Fredrik28624 skrev:
På nibe.se kan jag köpa ett 4-pack filter till Nibe F750 för hiskeliga 615 kr, det måste finnas billigare och lika bra alternativ som jag själv kan klippa till för att passa till värmepumpen. Men det verkar vara en djungel det här med filter.

Har ni tips på en filtermatta/rulle som jag kan köpa som passar till värmepumpen?
I vilken ände av landet bor du?

Jag har filtermatta som funkar bra till Nibe FLVP på rulle.

Den är dock lite knölig att skicka då den blir så skrymmande när man försöker vika ihop den.
 
Ä Fredrik28624 skrev:
Bor i Uppland.

Vad har du köpt för filtermatta?

Jag är inne på att klicka hem denna: [länk]
Jag köpte några rullar från Kina. Tror det var 6x20m2 jag tog hem i två tjocklekar. 10mm körde jag i min pump. (Jobbade med service på maskiner då som behövde nya filter vid service.)

Om du känner för att ta en utflykt mot storstaden kan du få några m2.
 
R Robert-san01 skrev:
Om du känner för att ta en utflykt mot storstaden kan du få några m2.
Tack, men är för lat, klickar hellre hem ett filter på nätet från TV-soffan. :) Men är så osäker på vilket jag bör klicka hem. Kanske inte är så viktigt vad det är för filter? När jag läser på så verkar det som att det ska räcka med ett G2 eller G3 filter.
 
Har för mig att det är G3 jag köpte.
 
  • Gilla
Älvsbyn28624
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.