Hej!
Bor på Värmdö och ska byta ut en veranda.
Var ska man köpa någonstans ?
Behöver inte vara lägsta pris bara det är bra virke...
Va tror ni om Nacka trä ?
Vad skall man tänka på ?
Behöver ca 200 m2 men tar det nog i två omgånar...

Mvh /Kjell
 
Fredells trycker själva och verkar ha mycket bra kvalitet på sitt virke. 28x120 betalar jag 14 kronor metern plus moms. Vet inte vad det kostar utan rabatten.
 
OK,
Fredells är en kandidat.

Inga flera ?

Gärna även dåliga så jag vet var jag ej ska gå...

/Kjelle
 
Men hallå, var köper ni tryckt 28x120 ?
Å var köper ni inte ...
 
Fredells köpte jag mitt. Verkar bra. Var på Bauhaus, och det de hade inne såg fördjä-ligt ut.
 
Coop bygg (Obs!) i Haninge tycker jag har bra tryckt. Rakt och fint och ligger inomhus. Kvaliteten på trycket vet jag inget mer om än att det ser rejält inträngt ut när man sågat i litet tjockare bitar. Kanske andra Coop Forum har samma upplägg. Virke som legat ute huller om buller som på Bauhaus är nog bra för att bygga propellrar med...
 
Vad tror ni om att handla tryckt trä till regelverket på Byggmax?

Mvh,

Johan
 
K-rauta har en drive i helgen med 120x28 för 9,90 kr/m (Byggmax ca 13 kr/m) om jag kommer ihåg rätt, samt 20% på allt virke på fredag eller lördag (kommer inte ihåg vilken dag det var)
 
-Johan skrev:
Vad tror ni om att handla tryckt trä till regelverket på Byggmax?

Mvh,

Johan
Min uppfattning är att det inte skiljer något på virke, de tar virke från samma leverantörer som andra byggvaruhus, dock kanske de inte har lika stort utbud. Jag har köpt regelverket till min altan från Byggmax
 
Vilken bra tråd! :) Ska också köpa tryckt virke snart till vårt altanbygge. Såg att Trollbäckens Trä hade nåt erbjudande i helgen, någon som vet ifall deras virke är bra? Vi bor i Älta så Fredells och Coop Bygg i Haninge är också tänkta kandidater. Vart ligger K-Rauta?
 
Vi köpte trall (egentligen råplan) på Trollbäckens eftersom de var de enda som hade så breda plank tryckta. Det har varit bra kvalitet på det tycker vi.
 
John77 skrev:
K-rauta har en drive i helgen med 120x28 för 9,90 kr/m (Byggmax ca 13 kr/m) om jag kommer ihåg rätt, samt 20% på allt virke på fredag eller lördag (kommer inte ihåg vilken dag det var)

Har de bra virke på K-Rauta då, någon???
 
Någon som har erfarenhet av virket från ByggOle?

Hur mycket skiljer det i pris eg? Någon som har prisexempel? (För lat för att göra research själv...) :D
 
Bygg-Ole är helt OK kvalitetsmässigt. Dock måste jag rekommendera Ingarö Brädgård (vid Brunn). Kanonkvalitet genom hela sortimentet till priser ungerfär lika/strax under Bygg-Ole. Har dock inte köpt tryck-impr. trä där (ännu...)
 
Hej!

Har någon erfarenhet av att köpa tryckat och trall på Beijers?
Kanonbra tråd för övrigt :)
mvh
Sarah
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.