För några år sedan köpte jag riktigt bra stabila blåa byggsäckar. Tyvärr minns jag inte var jag köpte dem.

Nu behövde jag köpa fler, men hittar inte alls lika kraftiga säckar som tidigare. Jula och Clas O har blå säckar som kallas byggsäckar, men som inte klarar mycket mer än vanliga svarta sopsäckar innan de går sönder.
 
Byggmax, som vanligt. Deras byggsopsäckar håller ihop väldigt bra även om man råkar göra hål på dem med vassa saker. En helt annan klass än vanliga sopsäckar.
 
Biltemas är bra, men de har varit slut länge i Malmö och kanske är så i andra butiker också. 49 kronor för 10 st. Julas är betydligt klenare.
 
Beijer har bra svarta av märket RAW.
Det är tjocka hållbara säckar.
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
Jag har köpt röda "sand" säckar på Hornbach. De får du anstränga dig rejält för att få hål på!
Jag lastade i ca. 20-30 kg bilad betong i varje utan hål eller spill.
 
Jag kör med IKEAs blåa kassar bra att ha igång vid en mindre renovering och en fördel att man direkt vid bygget kan sortera inför körningen till återvinningsstationen. De tål även 30kg bilad betong och kan lätt återanvändas och inte minst är de lätthanterliga vid förflyttning och lastning/tömning.
 
Tackar för många bra tips!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.