Hemmakatten
Var hittar man billigaste redskapsförrådet? Behöver ett under byggtiden. Kan tänka mig att sälja det senare eller att behålla det om det är snyggt.

Har kollat på Ekesiöö, K-Rauta, Coop och Bauhaus. Och tittat på Braåsstugan, Polarhus och Sorselestugan. Det billigaste var ett Jabo-förråd hos Coop, 7,6kvm för 6575 kr och ett på 9,1kvm för 7995. Alla förråden var i trä. Har för mig att jag tidigare sett förråd i korrugerad plåt. Kan de tänkas vara billigare?
 
Jula sålde tidigare plåtförråd, men har slutat med det numera. Undrar om det inte är samma fabrikat som i den länk Robban44 tipsade om. Priserna är ju trevligare än dito träförråd.
 
Hemmakatten skrev:
Var hittar man billigaste redskapsförrådet? Behöver ett under byggtiden. Kan tänka mig att sälja det senare eller att behålla det om det är snyggt.

Har kollat på Ekesiöö, K-Rauta, Coop och Bauhaus. Och tittat på Braåsstugan, Polarhus och Sorselestugan. Det billigaste var ett Jabo-förråd hos Coop, 7,6kvm för 6575 kr och ett på 9,1kvm för 7995. Alla förråden var i trä. Har för mig att jag tidigare sett förråd i korrugerad plåt. Kan de tänkas vara billigare?
Har en stark känsla av att Bauhaus hade ett förråd i trä för 4,500:- när jag var där i veckan, tror det var 4,7kvm.

:)
 
Totte_S
Kolla på blocket om att köpa en container om du inte vill hyra. Köper du en 20 fots standardcontainer har du nog inte så svårt att bli av med den när du inte behöver den längre. Prisbilden ligger ju rätt stabilt till skillnad mot ett billigt hobbyförråd som du ska vara glad om du får ut 50% av nypriset för. 10000 kr att ligga ute med under byggtiden brukar inte stjälpa budgeten. Hyra en 14m2 oisolerad container kostar i mina trakter ca 55kr/dygn vilket blir ca 20´000 kr på ett år.
 
Hemmakatten
Tack för tipsen! Ska kolla Bauhaus igen. Plåtskjulen pilar iväg i kostnad, 6778 kr med förankringssats och golv/sockelsats. Golvet får man lägga själv. I coop-boden ingick golv. Vi vill gärna ha golv.
Container var en idé, ska kolla lite på det, men det känns lite otympligt eftersom man måste ha nån som kör dit den mm. Men jag håller helt med om resonemanget att förlusten säkert blir mindre än om man köper en bod.
 
Hemmakatten
Har nu hittat billigt redskapsförråd på Silvan i plåt med skjutdörrar. 7,4 kvm för 2.999kr, och 4,6 kvm för 1.999kr.Kvaliten vet jag inget om, ska kolla i helgen.
 
plåtförråden är kass! Åtminstone de jag sett. ett jäkla pill att montera och inte ståhöjd. Dessutom fula.
Hyr eller köp container om du vill ha något tillfälligt. då kan du ju dessutom låsa ordentligt om dina verktyg.
Köp en träfrigga som du kan ha som gäststuga sen är ju också ett alternativ.
 
Hemmakatten
styrman1 skrev:
plåtförråden är kass! Åtminstone de jag sett. ett jäkla pill att montera och inte ståhöjd. Dessutom fula.
Hyr eller köp container om du vill ha något tillfälligt. då kan du ju dessutom låsa ordentligt om dina verktyg.
Köp en träfrigga som du kan ha som gäststuga sen är ju också ett alternativ.
Håller helt med om att de är fula och säkert ganska skramliga och dåliga också. Har faktiskt kollat upp container. Att hyra är inget alternativ och de som finns att köpa kostar en bra slant. Visst är det möjligt att man får igen pengarna nästa år, men lastbilstransport är dyrt. Förrådet kommer att stå 150 m in från vägen, utom synhåll och just nu ingen väg. Men ska ta en funderare till. Just nu har vi inte så mycket verktyg där, men det blir ju fler med tiden. Tack för råden. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.