Som rubriken lyder så undrar jag var i göteborgsområdet det går att köpa 3 m långa MDF-skivor? Jag har 3 m i takhöjd och har tänkt att platsbygga en hylla brevid ett skafferi. Att skarva kommer nog bli svårt att få till snygg eller är det någon som har en idé om hur man kan lösa det?
 
Tror inte någon av brädgårdarna i stan har det hemma. Har du provat med Abi Trä i Västra Frölunda? De kanske har udda storlekar hemma med tanke på att de även har snickeri.
 
Har inte kollat runt än, tänkte fråga här först för att slippa ringa runt till alla. Men tack för tipset, ska ringa och kolla.
 
Jag väntar på en 3m MDF nu, inget som AB Karl Hedin hade hemma, men skulle få på ca 1v lät det som.
Sen ska det snickras mer fönsterbänkar! :)
 
Fredricsons har MDF som är 3+ meter, och de finns i Göteborg: http://www.fredricsons.com/Contents.asp?id=697

Tänk bara på att Fredricsons är grossister, men de har öppet för privatpersoner på fredagar efter lunch. Så är det i varje fall i Malmö/Arlöv. Föreslår att du slår dem en signal och kollar innan du beger dig dit med släpet...
 
Tror inte Fredricsons säljer till privatpersoner i gbg men Abi Trä köper från Fredricsons och kan också såga upp det som jag vill ha det så jag har redan löst det. Tack för hjälpen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.