Så här ser det ut innan renoveringen, typiskt 80-tal, halvtaskig planering och ganska slitet.  kok1.jpg

Här har jag tagit bort det yttre 50 cm skafferiskåpet.
kok2.jpg

Överskåpen har fått ge sig av till altanen.
kok3.jpg

Har vridit runt det kvarvarande skafferiskåpet och börjat plocka ner lite gips där elektrikern ska dra nya ledningar till kyl och frys som ska stå där skafferiet står idag.
Där kyl och frys står skall en ny altandörr sättas in.
kok4.JPG
 
Vad blir det för kök som ska in?
 
Det blir Ikea Ädel Vit med ekskivor (känns som en alldeles för vanlig kombination men det är snyggt!) och Alloc Orginal Trend Ek Skeppsgolv.
Rostfria vitvaror från E-lux/Husqvarna. Kommer även vitlasera taket.

 
Hej falcor!

Hur går det med köksrenoveringen!?
Bra hoppas jag, är lite nyfiken på hur det fortskrider, finns det nya bilder så får ni gärna lägga in dessa.
Jag hoppas att ni inte har stött på några problem på vägen!
Man vet aldrig vad som kommer fram när man börjar riva i ett kök.

Lycka till!
 
Lite mer har hänt men inte så mycket. Har börjat vitlasera taket (fy fasen vilken arbetsställning...) På fredag kommer elektrikern som ska flytta eluttagen för kyl och frys och dra fram extra ledningar till häll/ugn. Ska beställa alla vitvarorna idag så det dyker väl upp en bild när dom har kommit. Själva utrivningen/uppbyggandet kommer inte ske förrän om 3-4 veckor.

Ska se om jag kan lägga upp en aktuell statusbild ikväll. :)
 
Kök beställt.

Vitvaror beställda.

Diskbänk beställd.

 
tjena!! betalar man köket på ikea samtidigt som man beställer??
 
Det kan man göra, eller så betalar man via internet minst en vecka innan köket kommer eller med postväxel vid leverans.
 
Idag så har det hänt nåt värt att nämnas....snickarn kom och satte in den nya altandörren.  :)

kok5.jpg
Blev kanon med en dörr ut till altanen, var lite närvös innan men när tigersågen gjort sitt så var det för sent att ångra sig.

kok6.jpg
Tjocka väggar....ca 27 cm mellan vindpapp och inre gipsskiva.
 
Köket och diskbänken ligger i garaget.
Golvet hämtas efter jobbet.
Bänkskivorna hämtas på måndag.

På söndag börjar Operation Utrensning av det gamla köket och kommande vecka ska det nya köket på plats ! Spännande.... ::)
 
Igår rensades köket ur och idag så lades golvet in.  :)

floordone.jpg
 
Vet inte om det är nån som läser detta men här är några nya bilder iaf....

cabinets1.jpg

plumbing.jpg
 
Visst är det någon som läser :) Satt just igår och funderade på om det skulle komma några nya bilder snart. Älskar detta forum och härligt med all inspiration man får genom att kika på andras projekt. Själv har jag kvar att byta överskåpen i köket och några luckor men det får nog bli efter jul.
 
cabinets2.jpg

oakisnice.jpg

dishwasher.jpg

owen.jpg
 


Nu är köket användbart igen, behöver lite belysning och små fix samt omtapetsering  men allt det stora är iaf gjort, känns skönt !!




Kyl och frys på plats, narturligtvis tog sockeln slut så jag får skaffa en bit till. Lucorna över fläkten ska lämnas till en snickare för att kortas av lite.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.