Jag undrar var jag kan hitta tätningslister/gummilister för skarvarna som sitter på mitt tak på uterummet. jag har sökt och letat i ett par dagar nu och kan inte hitta något, jag undrar om det finns liknande gummitätning som man kan köpa eller om någon har en idee/annan lösning på hur man kan täta mitt tak det rinner liksom in lite vatten när det regnar taskigt.Uterummet är tillbyggt på 1998 och har inte bytt ut gummilisterna sedan dess. Äldre vit takskarv på uterum med synliga tecken på slitage och mögel, behöver nya tätningslister.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på utslitna tätningslister vid skarvar på ett uterumstak med synliga tecken på vattenintrång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av ett utomhustak med uttorkade tätningslister längs skarvarna på ett uterum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på uttorkad gummilist vid skarv på ett uterumstak med synliga tecken på läckage och mossa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

det sitter 7 lister och varje list är 3,2 m lång alltså så sträcker sig taket ut 3,2 ut och som man kan se på bilderna så har gummitätningen som jag tror det är torkat ut!

Hoppas jag hamna i rätt forum :)
 
Åsa Lund
Kolla med tillverkare av taket om de säljer lister
 
  • Gilla
Ahmed A och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Kolla med tillverkare av taket om de säljer lister
okej hmm, jag ska kolla igen jag har letat och tittat efter någon märkning eller skyllt men inte kunnat finna något.
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Kolla med tillverkare av taket om de säljer lister
Jag flyttade in för 8 år sedan och vet att det inte finns några papper eller annat om taket eller uterummet
 
Åsa Lund
Kanalplast tillverkas fortfarande. Googla?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.