Hej!
Jag har i snart ett halvår letat efter en enkel, stilren enkelgrind i smide/järn.
Har bevakat blocket.se men det är mest större grindar.
De som nytillverkar har så "pråliga" och höga grindar, jag vill ha mer en klassisk svensk låg grind.

Snälla, har någon ett tips att komma med?
Var hittar jag min grind?

Hälsningar
Lotta
 
Synd att du endast vill ha enkelgrind, du kunde ha köpt mina som jag har tänkt jag göra mig av med under en längre tid nu :confused:
 
  • DSCF0114.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan du inte tillverka en sådan grind som du vill ha hos en smed?
 
Bonnier, vilka mått är det? Det är annars precis sådana jag är ute efter! Vad vill du ha för dem?
Marlene: jag ska fråga men var sjutton hittar man en smed i stockholms förorter? :) Tror du det blir rysligt dyrt?

Kom gärna med fler tips!
 
Tack för tipset! Kostar ju inget att ringa och höra! :)
 
*Charlotta* skrev:
Bonnier, vilka mått är det? Det är annars precis sådana jag är ute efter! Vad vill du ha för dem?
Marlene: jag ska fråga men var sjutton hittar man en smed i stockholms förorter? :) Tror du det blir rysligt dyrt?

Kom gärna med fler tips!
Jag får återkomma om måtten, men det jag vill bli av med är två st. enkelgrindar och en dubbelgrind, och vill helst ta alla på en gång. Kanske skulle stämma av med frugan också att hon fortfarande vill bli av med dem...
 
Storlek på enkelgrindar (B x H) 103 x 85, dubbelgrindarna 132 x 85. Pris...har faktiskt ingen aning, vad kostar grindar egentligen??
 
Kan också bidra med en smed:

http://www.ostersmide.se

Är nog egentligen speciliserad på trappor. Men kan säkert fixa en grind också. Har själv dels ett balkongräcke, dels en Entretrappa från den firman.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.