Hej forumvänner,

Jag behöver en vit och en svart träskiva ( 2m*1m) som kan användas som typ panel. Jag vill limma på spegel och sedan sätta upp träskivan på väggen. Spegeln som jag ska limma har måtten 1,98m * 0,98 m, vilket gör att skivan skall synas och därför vill jag att den ska vara vit till hallen och svart till sovrummet. Är det någon som kan ge tips om var jag kan hitta dessa skivor? Att köpa mdf och måla blir ju dels inte så snyggt och kommer dessutom att kräva slipning av kanter etc.
Är tacksam om någon kan hjälpa mig, även andra tips mottages.

Micke
 
Det finns svart MDF. Eller så satsar du på melaminbelagd skiva.
 
vanpire skrev:
Det finns svart MDF. Eller så satsar du på melaminbelagd skiva.
Valchromat kallas den genomfärgade MDFen. Finns på enkelt att få tag på t.ex Cheapy eller Jem & Fix.
 
Tack för svaren. Ska leta efter tipsen och se hur det blir.
 
Varför inte bara en regelram alt en MDF skiva som du målar själv?
 
Nimanjeb, jag har tänkt på det oxå men är rädd att det blir apelsinskal när jag målar. Jag är inte så kunnig i att måla som du kanske märkt. Anledningen till att jag vill göra detta är att jag har inte hittat det ram ja gillar. Valmöjligheterna är tyvär inte många i detta land, samma speglar på Ikea som på Mio och sen finns det ingen mer, jo lite av samma sort hos bauhaus, horn bach etc.
 
Micke32 skrev:
Nimanjeb, jag har tänkt på det oxå men är rädd att det blir apelsinskal när jag målar. Jag är inte så kunnig i att måla som du kanske märkt. Anledningen till att jag vill göra detta är att jag har inte hittat det ram ja gillar. Valmöjligheterna är tyvär inte många i detta land, samma speglar på Ikea som på Mio och sen finns det ingen mer, jo lite av samma sort hos bauhaus, horn bach etc.



Du målar med en filt rulle/skumgummi rulle då kommer du inte få apelsin,

Alt är att du köper en mdf och sedan lämnar in den på någon firma som kan sprutmåla. Om du bor nära vara kommun så kan jag spruta en åt dig:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.