Jonas Persson
Jag behöver gångjärn med steglös höjd OCH sidojustering, t ex Abloy tappbärande gångjärn N3248-110 TMKSS.

Ska byta gångjärn på en gammal dörr där det mesta är skevt och jag vill ha så många frihetsgrader som möjligt.

Men vem säljer dessa eller motsvarande?

Abloy gångjärn N3248-110 TMKSS för ofalsade dörrar med steglös höjd- och sidojustering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Den modellen 3248 är bland de vanligaste på marknaden och sitter i de flesta nya dörrar.
Dom finns att köpa hos låssmeder, järnaffärer och välsorterade byggvaruhus.
 
Jonas Persson
Har dem i slagportarna på mitt garage. Men jag hittar dem inte på något byggvaruhus hemsida.
 
Jonas Persson
J jonaserik skrev:
[länk]
De verkar bygga dörrar, säljer de dem lösa? Låter dyrt.
 
Därom vet jag inte,, men dom har dom.
 
Jonas Persson
J jonaserik skrev:
Därom vet jag inte,, men dom har dom.
Ok, de är plan B
 
Kan du inte ta dig till en låssmed eller järnaffär?
Jag säljer dessa gångjärn och jag tror även andra låssmeder gör det, dessa gångjärn är de som säljer mest.
Om inte annat så har nog de flesta dörrtillverkare dessa gångjärn och de som säljer dörrar bör även kunna beställa hem de gångjärn som sitter i de dörrar de säljer.
 
Redigerat:
Jonas Persson
1 123abc skrev:
Kan du inte ta dig till en låssmed eller järnaffär?
Jag säljer dessa gångjärn och jag tror även andra låssmeder gör det, dessa gångjärn är de som säljer mest.
Om inte annat så har nog de flesta dörrtillverkare dessa gångjärn och de som säljer dörrar bör även kunna beställa hem de gångjärn som sitter i de dörrar de säljer.
Jag bor i Stockholm så det borde finnas om än någon mil bort. Det som gör mig brydd är att ingen av de stora kedjorna verkar sälja dessa; Hornbach, Bauhaus, K-Rauta eller Beijer. Undras om Ekesiöö kan ha dem? De har tyvärr en kass hemsida så den ger inget.

Har även ställt en fråga till Hornbach om de kan ta in dem. Får se vad de svarar.
 
Jonas Persson
Det var inte lätt, men till slut så...

Låssmeden fick söka och ringa sina leverantörer och de tog sin tid på sig att få fram dem. Men nu har jag två:)

De säljs i delar, dörrblad och karm. Trots att det är delen på karmen som har möjlighet att justera i sidled är det den enklare delen som är dyrast.

Totalt kostade två gångjärn 550:-
Två löstagbara dörrgångjärn placerade bredvid varandra på vit yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.