Är i full färd med att renovera trappan.. har läst på och förstått att en lackfräs kan vara en genväg till att få bort gamla limrester utan för mycket slit..

Men var hyr man den?? Har ringt runt till alla firmor i malmö området utan att få napp. En firma hade en men de hyrde inte ut till privatpersoner.. Är det någon som hyrt eller vet var det finns att hyra?
 
Lackfräsen är kanske inte det du ska leta efter, den funkar bäst om trappan hade vart målad, limmet kommer sätta igen skären på nolltid. Om du har en vanlig vinkelslip så kan du köpa en kopparslipsliva till den, den ser ut som en liten skål med glest satta hårdmetallbitar, denna kommer fixa jobbet bra. Hittas nog i någon proffsbutik.
Är det en trätrappa du har bör du vara försiktig då slipslivan är väldigt grov.
Lycka till!
 
Har övergett idén om genvägar och kör med värmepistol och skrapa.. går långsamt.. men det blir bra!
 
Jag hyrde lackfräs på den lokala golvbutiken, även färgaffären kan ha. Cramo hade inte.
Jag hade en hel del märken i trappan som kanske var 1mm djupa och till det var lackfräsen mycket bra.
Jag körde med värmepistol och skrapa först sen med lackfräs och till sist paddan med olika slippapper.

/Funkis
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.