Jag är ny på forumet och detta har kanske har tagits upp förut?! Vi håller på och renoverar vår villa och behöver hyra diverse maskiner. Projekt som är på gång är att lägga ett nytt gipstak och vi skulle behöva en s k skivlyft. Känns lite onödigt att köpa en eftersom det bara rör sig om ett rum. Har ringt runt och sökt på nätet utan resultat!

Någon som vet ett bra ställe med hyfsade priser i Vellinge/Malmötrakten?
/S
 
Sök på eniro efter cramo eller hyreshuset
 
Hyrde i mellandagarna en borrhammare på Silvan-bygg.

Beijer bygg har kan man läsa sig till på deras hemsida.

Gillar du att ringa runt har en del lokala bygghandlare/järnhandlar säker sådan service ibland. Svårt att hitta på internet dock.
 
Redigerat:
Jag gillar Cramo, tycker att man som privatperson blir mycket bra bemött där trots att de helt riktar in sig till yrkesfolk.
 
Cramo har ett rätt stort utbud av olika saker att hyra. Det är ju bra att kunna få allt på ett och samma ställe. Lycka till!
 
Bauhaus har en del saker för uthyrning, vet dock inte om de har en skivlyft dock men det ligger ju inte så dumt till. Annars har du Ramirent (www.ramirent.se) som är stora på uthyrning vet dock ej om de hyr ut till privatpersoner men det är bara att ringa och kolla.

mvh /Thomas
 
Instämmer med övriga 'talare' ang. Cramo - grymt utbud och riktigt trevlig och kunnig personal, trots att jag bara behövde en padda och laser i ca 1v. :)
Åker utan tvekan tillbaka till dom nästa gång jag behöver något verktyg/maskin som jag inte äger själv, eller kan låna av någon i min närhet!

Både Cramo och Ramirent hyr ut till privatpersoner iaf här i Borlänge.
 
F
Uthyrningsföretagen är sällan snälla mot privatpersoner, minhyra på 3 dagar + startavgift gör att det blir riktigt dyrt om man bara skall ha prylen i en dag. Ramirent har 20% eller 30% "villaägarna" rabatt har jag för mig.
 
fsn skrev:
Uthyrningsföretagen är sällan snälla mot privatpersoner, minhyra på 3 dagar + startavgift gör att det blir riktigt dyrt om man bara skall ha prylen i en dag. Ramirent har 20% eller 30% "villaägarna" rabatt har jag för mig.
Jag har hyrt en hel del av Cramo, och har inte samma erfarenheter som dig. Tvärtemot har de varit smidiga, och avrundat till min fördel på uthyrningstid etc. Har aldrig något problem att hyra som privatperson.
 
Ramirent ville ha startavgifter, medans Cramo inte tog ut nåt sådant.
 
Har bra erfarenhet av Cramo, hyrde cementblandare och vibrator en fredag morgon och betalade för ett dygn men behövde inte lämna tillbaka maskinerna förrän kl 12 på Måndagen. Inga konstiga startavgifter eller sura miner för att man bara var en simpel privatperson.
 
Har precis hyrt en skivlyft hos Cramo och de är, som många skriver, supertrevliga och proffsiga! Att hyra en skivlyft kostar 58 kr +moms/dygn (ringde till Coop Bygg och de skulle ha 65 kr/tim)!
När jag frågade om lyften skulle gå in i en personbil bad killen på Cramo att få återkomma med uppgifter om storlek, och gjorde det inom tre minuter!
Kommer absolut att ringa dem igen!

TACK FÖR ALLA SVAR!

/Susanne
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.