Hej
Nu ligger vi i avslutningsfasen på vår trädgård och behöver färgad singel eller makadam.
Vilken är bäst?
Var kan vi köra och titta på någon som har utställning på dessa färgade stenar i N skåne och som kör hem det till oss?
Tacksam för snabbt svar!
Anders
 
Vad menar ni när ni säger "färgad" sten? Sten finns i en uppsjö av färger beroende på bergart och är beroende av var den är bruten någonstans.

Vilken färg är ni intresserade av?
 
Vi var på Flisbys nya butik i Malmö och beställde. Trevlig personal och vänligt bemötande gjorde att de får leverera vår sv/vita sjösten i 8-16 och 16-32 4,5 Ton. Så kär ska köras.....
Anders
 
Fosie, Käglingevägen (101:an), Malmö Grusterminal.

Där köpte vi 16-32 makadam ("mörk") för 290:- inklusive moms per ton.
Flisby ville ha 800:- för 500 kg eller 1200:- för 1ton

Vi har lagt det som dekoration runt huset och i planteringar, precis som i fina kataloger där de kallar det för "skvättskydd".
 
Bröderna Hall utanför Hässleholm, tog hem 13 ton som de tippade smidigt på uppfarten. Vilken skillnad det blir när man fått ut allt...
 
Kollade med Hallarna först men de hade inte den stenen vi ville ha.
Anders
 
Vet inte hur det är i norra Skåne, men i centrala Skåne så har vi köpt en pall med vit singel av Tofta Trädgård www.grimstofta.com var en ren slump att vi såg att de sålde singel, för vårt ärende där var att köpa stenplattor.
I och med att vi redan hade en leverans till oss (plattorna) så fick vi leveransen av singeln till Blekinge på köpet (fanns plats kvar på lastbilen men inte plats nog för att ha ytterligare leveranser). Mao så vet jag inte vad transporten skulle ha kostat men övriga transporter som vi har haft så brukar det kosta runt 600 per timme för schaktmassor, fast jag antar att det är billigare att få en vara levererad.
Han som hjälpte oss var Robert du kan alltid höra med honom om det är något för dig.
 
Granngården har, jem and fix har, bauhaus har.. nordform i staffanstorp har med en lite utställning. Trevlig utställing finns också hos Starkafabriken mellan gårdstånga och södra sandby med både stenar , växter och grus.
Du kan också beställa från nätet hos starka, st eriks, fliesby, nordform mm.
 
Finns det inte ett stort ställe i Åstorp också? Var där och hämtade sten för några år sedan (till ett akvarium, de bara skrattade åt mig när jag sa att jag behövde 40kg, inte 40 ton :) )

Osäker på namner, men det syns ifrån "huvudvägen" igenom åstorp....
 
Fnashack menar nog Skånska Makadam

http://www.infodirekt.se/item/5424
Skånska Makadam AB
Tel: 042 - 568 00
Vramsv. 1
265 32 ÅSTORP
Bransch: Sand, grus, singel, makadam


De säljer dock inte färgad makadam... Den är grå.



Trädgårdssingel - runtslipat - finns i ett grustag i Kvidinge.... Den är dock grå även den....
Kvidinge Stenkross AB
Sand, grus,singel, makadam
Tel. 0435 - 206 70, 26060 KVIDINGE



Själv har jag köpt röd rundslipad trädgårdssingel - ärtsingel. Det hittade jag som en restparti på ett grustag i MunkaLjungby.


I Åstorp finns även Sten och Miljö. De säljer både billiga trädgårdsplattor och trädgårdssingel...
http://www.sten-miljo.se/
 
Gammal tråd men de e kanske lika bra o fylla på..

Funderat på Norrvidinge Maskinstation. http://www.norrvidinge.com/
Exempel:
Vit singel 300:-/ton
Svart singel 500:-/ton

1,6 ton = 1 kubik
 
Namn i till singles

Vitsingel= Vitmarmor som bryts i dalarna
Svart singel = Diabas
Sjösten som kommer från danmark
osv tråkiga är finns 20 olika färger men de alla kommer från olika ställen i sverige och danmark. Så priserna hamnar på vilken sten du vill ha och var du befinner dig i sverige
 
Vi har köpt gårdssingel från Norrvidige och är jättenöjda.
 
  • utsida.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.