I Sverige verkar en bladerunner gå loss på omkring 800kr. I UK har jag funnit den för omkring 42 pund men på de ställena har frakten varit hutlös. Är det någon som kan tipsa mig om nån butik eller internetsajt inom EU?
 
Den är inte värd att köpa till något pris.
 
Matti_75 skrev:
Den är inte värd att köpa till något pris.
Varför? Har du egen erfarenhet av den eller är det att du tycker den är för dyr jämfört med nyttan av den?
 
slacker skrev:
Verkar ju finnas till bra priser på Ebay!?

[länk]
Är inte så insatt i Ebay. Skulle föredra en butik som man enkelt kan lägga ordern och betala med kontokort. Känns mer säkert också.
 
Danne_83 skrev:
Är inte så insatt i Ebay. Skulle föredra en butik som man enkelt kan lägga ordern och betala med kontokort. Känns mer säkert också.
Ebay är för enkelt. Tar tio minuter att fixa ett konto och sedan ett Paypal-konto. edan handlar man alldeles för enkelt. Vissa tyska levererar snabbare än svenska firmor. Till lägre fraktkostnad!
 
Köp inte för guds skull. Du kommer att ångra dej!
 
Varför är ni inte nöjda då?
 
Den funkar bara på 13mm gips. Det tar längre tid att skära med den än med vanlig gipskniv. Den är inte så bra som det påstås, ja jag har egen erfarenhet av den.
 
Jag köpte den när jag skulle bygga nytt hus i lösvirke.
Gick på reklamen så att det dånade om det.

Den skär jättebra o det är lätt o bryta skivan men det går ju för tusan inte att köra mot ett mothåll. Man måste tydligen köpa någon tillsats för att kunna följa en linjal så man får alltså köra på frihand.
Det är väldigt svårt att göra kan jag säga.
Jag är förstås hemmabyggare o vill ha så lite spackling som möjligt men om man inte bryr sig om det eller att man är tillräckligt duktig på att styra så är den nog bra.

Du kan få köpa min.
Jag kör med mattkniv och byter blad ofta. Den kan jag styra betydligt bättre mot en rätskiva och bladen är också ganska billiga.

Anders.
 
Där ser man. Det ser väldigt smidigt ut på reklamen men konsumentomdömen är ju mer intressant.

Såg på blocket att Beijer nånstans i Sverige säljer den för 425 kr. Är lite sugen trots allt :)

På UK sidorna står det att den klarar 12,5 - 15mm skivor så där verkar i sådant fall specifikationen stämma bättre. Angående anhåll. Har du Anders testat att köra med måttband istället för anhåll så som de gör på reklamen? Det skulle kanske vara en lösning men det är ju inte säkert att det är lika lätt i praktiken som i teorin :)

Hur mycket vill du ha för din Anders?
 
  • Gilla
Rickard.lj
  • Laddar…
Kanske största problemet med den är att du måste ha skivan i luften så att de undre skäret kan glida med, då är de lätt att skivan knacks av sej själv före du skurit klart, speciellt om du t ex delar skivan på längden. Och som sagt så är det väldigt svårt att skära rakt, visste inte att det fanns ett mothåll men det börjar låta som att man får många många brytblad för samma pengar.

Så länge du ska skära räta vinklar så fungerar en Olfa brytbladskniv och en fogsvans bäst!
 
Jag köpte den på Beijer för typ 900 så köpa en ny för 425 låter OK.
Jag har inte sett någon reklamvideo eller så utan bara på min utomordenligt välsmorde säljare som sa att det var det bästa som fanns. :)

Kanske ska surfa lite på det ikväll o se om det kan vara så att jag möjligen skulle läst instruktionsboken innan jag hänger ut Blade runnern. :(

Får nog vänta lite med o sälja den då.
Den funkar ju bra när man ska skära radier o liknande för det är som sagt väldigt lätt att bryta skivan men man måste passa sig som Atenza säger för att den kan brytas innan du egentligen vill det om du inte stöttat upp skivan ordentligt.

Fogsvans är inte så positivt för min del. Det blir alldeles för mycket damm. Mattkniv funkar bäst för mig. Smaken är som baken.
 
Lindhult skrev:
Fogsvans är inte så positivt för min del. Det blir alldeles för mycket damm. Mattkniv funkar bäst för mig. Smaken är som baken.
Svårt att göra urtag, "trappsteg" och annat utan någon form av såg...
 
Ja det är sant. Man måste såga lite men jag skär så mycket jag kan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.