Jag skulle behöva ett mindre matbord till mitt kök. Mitt dilemma är att jag vill att bordet ska vara kort, men brett. Jag har alltså rätt gott om plats bakom stolarna, men inte där bordet sticker ut i köket. Jag hade tänkt mig ett bord som är 120-125 cm långt så fyra får plats (två per långsida), men sen skulle jag vilja ha det ca 100 cm brett också. Verkar väldigt svårt att hitta såna bord för vill man ha ett kort bord så är dom oftast bara 75-80 cm breda. Nån som har nåt tips på var man hittar ett sånt bord? Skulle föredra att bordet är vitt och i äldre stil, men alla förslag mottages tacksamt. :)
 
Har för mig att Mio har bord som man kan beställa i olika storlekar.
 
Vrid ett vanligt 90 grader bara =)
 
  • Gilla
Gnagare i Bajenhöjden
  • Laddar…
ion skrev:
kanske ett IKEA kan passa? [länk]
[länk]

Nej det verkar vara ett omöjligt mått. Blir nog till att snickra eller specialbeställa, ovanstående är de närmaste jag kan hitta.


Tack för tipset. Om iläggsskivan varit i mitten på första bordet så benen fortfarande varit längst ut i varje hörn hade bordet absolut funkat men nu var det ju tyvärr inte så.
 
I
Grantoppen skrev:
Tack för tipset. Om iläggsskivan varit i mitten på första bordet så benen fortfarande varit längst ut i varje hörn hade bordet absolut funkat men nu var det ju tyvärr inte så.
Anade det, var därför jag länkade det andra bordet också, trotts att det var för smalt. Men det kunde kanske gå att lägga till en bit.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.