Hemmakatten
Var hittar jag billiga flygbiljetter? Typ sista minuten? San francisco eller Los Angeles? På vilken site?

Har nu försökt leta i en timme, men de billigaste biljetterna ligger på 8-9', max 5' vill jag betala.

Finns det inga sidor där man inte måste ange ett hemresedatum? Det är för mig flexibelt, likaså utresedatum. Nån gång från nu t.o.m. augusti fungerar.

PS. Självklart (för anknytningen till detta forums skull) så skall jag dit för att återigen besöka det underbara, fantastiska Paul getty museumet i Los Angeles och se de härliga viktorianska husen i San Francisco. DS
 
Redigerat:
Det där blir nog svårt med vår torpederade svenska krona. Tycker vi kan byta namn på den till gråsten, för den sjunker ungefär lika snabbt.

Var i USA förra året och sparade då en god slant på att köpa biljetterna via en amerikansk sajt. Då var det deras valuta som var så usel att flygbolagen kände sig tvingade att subventionera lite. Men nu är svenska säljare som är billigast.

Hemresedatum är ett måste från USA. Utan bokad returbiljett kommer du inte in där.

(Studera också gärna den unika jordbävningssäkringen man gjort med blomlådorna på Lombard Street i SF)
 
Hemmakatten
Såg att det fanns biljetter för lite drygt 5', men då var det utresa i sept-okt. Vi var där förra året och då fick vi tor biljetter för knappt 4'.

vad jag menar är att det borde gå att söka på ett större urval. Som det är nu måste man specificera utresedatum och hemresedatum. en del siter har iofs priser med för de närmaste dagarna omkring, men de flesta inte.

Det är enormt tidsödande att först ändra utresedagen en dag, kolla om det finns biljetter, sedan ändra hemresedagen en dag och kolla igen.

Det bästa vore om man kunde söka på hela juli eller augusti och se vilka dagar det finns billiga biljetter.

Är det idé att kolla/ringa respektive flygbolag på Arlanda o höra om de har restbiljetter till dagen/dagarna därpå?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.