Är på jakt efter granitbänkskiva i svart som ska vara 360cm lång, och en bit som ska vara 40cm lång.
Djupet ska vara 60cm.

Någon som vet var jag hittar det till bra pris?
 
Jag har hört mig för på http://www.stenmagasinet.com/ ligger i Täby dom verkade ha rätt bra priser.
Vi tänkte ta Nero assulto svart matt sten 30mm den kostade där 4900:- m2 våran beställning ca 5 m2 plus jobb ca 5000:-
då ska vi ha en spishäll hörnmonterad och det blir en ganska stor sten att kapa.
En kapning ingick i varje skiva efter det kostade de ca 500 per kapning
Sedan kommer transport och emballage kostnader till 500 + 1300
Jag trodde faktiskt att det skulle bli dyrare, men det är det enda extra "lyxiga" vi kostar på i vårt kök resten blir IKEA etc
 
p&w: Vad betalade ni alltså totalt för er bänkskiva och hur lång var den ... ? Förstår mig inte på m2-pris.
 
Kvadratmeter (1 x1 m) vet inte hur ni brukar skriva det här på forumet .Alltså 4900 x 5,25 i vårt fall, plus arbeten, vi har inte beställt ännu måste ställa ut köket först så man kan räkna samt mäta ut ordentligt.Vi var där och fick en översikt skulle sluta på ca:33.000kr. Den dyraste delen blir spis hörnan, för den biten blir ca 110cm x 200cm och där kapas en hel del bort.
För att inte tala om vikten på allt.
 
mdredfox8 skrev:
Är på jakt efter granitbänkskiva i svart som ska vara 360cm lång, och en bit som ska vara 40cm lång.
Djupet ska vara 60cm.

Någon som vet var jag hittar det till bra pris?
Att få en hel granitbänkskiva som skulle vara 360cm lång i en bit är nog inte möjligt
Upp till 300-320cm är nog max
Om det är en häll i den bänkskivan är det lämpligt att dela där
Det blir minst synligt med en liten skarv i de smala bitarna
Priset för svart diabas ligger på ca: 2.800:- / löpmeter för 60cm djup
Priset för svart granit ca: 2.500:- / löpmetern
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.